سفیر آمریکا نگرانی ساختگی از تسلیحات ایران را تکرار کرد

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد مدعی شد برداشته شدن ممنوعیت تسلیحاتی ایران برای ثبات منطقه نگران کننده است و باعث برانگیخته شدن درگیری‌ها خواهد شد.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد مدعی شد برداشته شدن ممنوعیت تسلیحاتی ایران برای ثبات منطقه نگران کننده است و باعث برانگیخته شدن درگیری‌ها خواهد شد.

کلی کرافت روز سه‌شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع یمن برگزار شد، افزود: یک ماه پیش، نیروهای آمریکا و متحدان آن، در ساحل یمن یک کشتی را که حاوی اسلحه ایرانی بود که برای حوثی‌ها در نظر گرفته شده بود ، توقیف کردند.

ادعای نماینده آمریکا در سازمان ملل از این جهت قابل توجه است که گزارش‌های نخستین خود مقامات آمریکایی مدعی توقیف یک قایق بود که اکنون به کشتی تبدیل شده است.

علاوه بر آن، هیچ کارشناس حرفه‌ای نتوانسته است تایید کند این تسلیحات منشا ایرانی داشته است و بیشتر شبیه نمایش ساختگی برای دستیابی به اهداف تبلیغاتی علیه ایران به منظور اثرگذاری بر افکار عمومی در راستای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران است که در مهرماه امسال به پایان می‌رسد.

کرافت ادوات به دست آمده از این قایق ادعایی را  موشک‌های سطح به هوا، حمله زمینی و ضد تانک؛ به علاوه سلاح های پیشرفته دیگر نامید در حالیکه تعداد گزارش شده از این تسلیحات به قدری ناچیز است که حتی برای یکساعت از جنگ خانمان سوز یمن را هم پوشش نمی‌دهد.

با این حال نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد بدون در نظر گرفتن میلیاردها دلار تسلیحات آمریکایی و غربی اهدایی به سعودی‌ها برای بمباران شهروندان بی‌گناه و کودکان معصوم یمنی مدعی شد: تلاش‌های ایران برای تسلیح حوثی‌ها فقط درگیری را طولانی می‌کند.

ظاهرا از نظر مقامات آمریکایی، بمباران یکجانبه و جنایت جنگی ائتلاف سعودی علیه مردم بی دفاع یمن، تنها راه پایان دادن به این درگیری است.

کرافت همچنین نسبت به برداشته شدن ممنوعیت تسلیحاتی ایران در مهرماه امسال ابراز نگرانی کرد و گفت: ایران از پیش تحت تحریم‌ها در حال برانگیختن درگیری است و احمقانه خواهد بود باور کنیم این فعالیت مخرب وقتی محدودیت‌های بین‌المللی وجود نداشته باشد، افزایش نمی‌یابد.

این مقام آمریکا ظاهرا فراموش کرده است تحریم تسلیحاتی یمن، هیچ ارتباطی به ممنوعیت خرید و فروش تسلیحات متعارف ایران ندارد و ایران یا هر کشوری دیگری چه تحت ممنوعیت باشد یا نباشد، ملزم است قطعنامه‌های شورای امنیت را رعایت کند هرچند که خود آمریکایی‌ها در حداقل سه سال گذشته نشان دادند آنها هم در عمل نکردن به قطعنامه شورای امنیت ابایی ندارند و با تهدید و تطمیع، کشورهای دیگر را هم به اجرا نکردن قطعنامه مورد تاکید همه کشورها و نهادهای بین‌المللی یعنی ۲۲۳۱ وادار می‌سازند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا