نقد اخبار روز

*محمداشراقی

ایرنا- رییس جمهوری گفت: در دو سال و چند ماه اخیر روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم اما اساس کشور و نظام و زندگی مردم در حداقل نیاز مردم و ضرورت مردم به خوبی اداره شد. امروز کالای اساسی در اختیار مردم است و کالای مورد نیاز وفور وجود دارد.
ارک – منکر این نعمت نباید بود. امید است، در مورد کنترل عوامل ایجاد کننده گرانی ها  نیز اهتمام شود.

ایرنا- انتخاب رییس دیوان محاسبات کشور از سوی نمایندگان مجلس یازدهم یکی از بحث برانگیزترین رویدادها در یک هفته گذشته بود. انتقادات به این انتخاب به دلیل برخی نواقص قانونی در پرونده از فضای مجازی آغاز و به نامه نگاری‌هایی در فضای حقیقی ختم شد.

ارک – الخیر فی ماوقع. اگر رئیس دیوان بتواند، درمبارزه با فساد موثر باشد، ازضعف های مشهود درگزینش، می توان اغماض کرد.

ایرنا – جهانگیری با اشاره به نحوه شکل گیری ستاد احیای دریاچه ارومیه برای جلوگیری از مرگ این دریاچه به عنوان یکی از اصلی ترین شعارهای رییس جمهور، اظهار داشت: خوشبختانه با تشکیل کارگروه دانشگاهی، تهیه طرح جامع و اجرای پروژه های مرتبط، امروز به نتایج و دستاوردهای مطلوبی در احیای این دریاچه رسیده ایم و نتیجه کار رضایتبخش بوده
است.

ارک – البته مساعد بودن آب و هوا را هم نباید فراموش کرد.

ایرنا – مرکز آمار کشور اعلام کرد که بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در تیرماه ۹۹ به ۴.۷ درصد رسید که نسبت به ماه قبل ٠.۵ واحد درصد رشد داشت.

ارک – آسیب های تورم افزاینده کم تر از
خسارت های بحران کرونا نیست. بهتر است تا عادی شدن اوضاع عرصه اقتصادی کشور، کمیته ای نیز برای کنترل تورم تشکیل و بکار مستمر اشتغال ورزد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا