اهدای ۳۳۰۸ جلد کتاب به کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی

کتابخانه های عمومی

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی۳۰۳۸ جلد کتاب به کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی اهدا کرد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تامین منابع جدید برای کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، ۳۳۰۸ جلد کتاب به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال به اداره کل کتابخانه های عمومی استان اهدا کرد.

کتاب‌های اهدایی، غالبا در موضوعات کودک و نوجوان، تعلیم و تربیت، آشپزی، خانه داری، داستان و رمان و منابع درخواستی اعضای کتابخانه های عمومی استان هستند.

این کتب در راستای قول مساعد سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر به تبریز و افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در آبانماه ۱۳۹۸ به اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی جهت توزیع در بین کتابخانه های استان اهدا گردیده است.

گفتنی است اداره کل کتابخانه های عمومی استان در سال ۱۳۹۹ طرح سراسری «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» به منظور ارتقا فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تأمین و تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی، ایجاد حس همبستگی در میان مردم، ایجاد تعلق در تأمین منابع کتابخانه‌ها و معرفی کتابخانه‌های عمومی و … را برگزار می‌کند.

در این طرح مردم استان می‌توانند با مراجعه به نزدیک ترین کتابخانه عمومی، کتاب‌های خوانده شده و بدون استفاده خود را برای استفاده دیگران به کتابخانه هدیه کنند.

فرهنگ سازی به منظور اهدای کتاب‌های مفید و بدون استفاده موجود در منازل و ادارات، فراهم کردن امکان دسترسی کتاب خوانان و علاقه مندان به کتاب و منابع خواندنی، صرفه جویی در هزینه‌های تأمین منابع اطلاعاتی و شناساندن کتابخانه به عموم مردم و تشویق به ارتباط با کتابخانه عمومی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

دکمه بازگشت به بالا