مادران تبریزی با مهارت‌های قصه‌گویی آشنا می‌شوند

خبرگزاری ارک- رئیس کتابخانه مرکزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: این کتابخانه دوره آموزش مهارت‌های قصه‌گویی را برای مادران تبریزی برگزار می‌کند.

مهدی درم‌نثاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: نقش مادر به عنوان الگویی بی‌بدیل برای کودکان یکی از ارکان اساسی تربیت افراد جامعه شناخته شده است؛ از این رو مهارت‌افزایی مادران در نحوه تربیت فرزندان منجر به پرورش افرادی فرهیخته و با فرهنگ و تشکیل جامعه‌ای متمدن و فرهنگی می‌شود.

به گفته وی، با توجه به اینکه کتاب یکی از پایه‌های اساسی فرهنگ جوامع به شمار می‌رود، کتابخانه مرکزی تبریز تصمیم به برگزاری دوره‌های آموزش مهارت قصه‌گویی و کتابخوانی مادران کرده است.

درم‌نثاری ادامه داد: در این طرح، مهارت‌های قصه‌گویی، کتابخوانی و ارتباط با کودک با استفاده از واسطه ارزشمندی به نام کتاب به مادران آموزش داده می‌شود تا مادران عزیز، قصه‌گویی هدفمند و اثربخشی را برای کودکان خود تجربه کنند.

رئیس کتابخانه مرکزی تبریز تصریح کرد: نخستین کارگاه این دوره در نیمه دوم مرداد سال جاری در کتابخانه مرکزی تبریز برگزار و به صورت فصلی، در فواصل زمانی مناسب تکرار خواهد شد و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این دوره‌ها می‌توانند با شماره تلفن‌های 34434856 داخلی 230 و 34434856 تماس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این، کارگاه‌های تکنیک‌های مطالعه مفید در کتابخانه مرکزی استان با استقبال علاقه‌مندان، برگزار شد.

 

دکمه بازگشت به بالا