کتاب «شدم راننده جنگ» به همت حوزه هنری آذربایجان شرقی منتشر شد

حوزه هنری آذربایجان شرقی

کتاب «شدم راننده جنگ»، روایت خاطرات حاج علی اکبر دانشور به همت حوزه هنری آذربایجان شرقی، توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، کتاب «شدم راننده جنگ»، روایت خاطرات حاج علی اکبر دانشور از تاریخ پشتیبانی هشت سال دفاع مقدس است که به قلم رضا قلیزاده علیار به رشته تحریر درآمده، به همت حوزه هنری آذربایجان شرقی و با مشارکت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استان ها و مجلس حوزه هنری توسط انتشارات سوره مهر در سال ۱۳۹۹ منتشر شده است.

این کتاب حاصل حدود ۸۰ ساعت مصاحبه نویسنده با زنده یاد حاج علی اکبر دانشور، رزمنده لشکر «عاشورا»، همرزم شهیدان باکری و فرمانده اسبق مرکز پشتیبانی شمال‌غرب کشور است.

رضا قلیزاده علیار، نویسنده این کتاب پیش از این کتاب هایی چون «فشنگ های مشکی»، «اولین فرمانده»، «من از موصول آمده ام»، «چشمان عاشورایی»، «با تو می مانم» و … را در کارنامه درخشان خود دارد؛ همچنین وی در سال ۱۳۹۷ به عنوان چهره هنر اتقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی انتخاب شده است.

کتاب «شدم راننده جنگ» با ۶۸۴ صفحه، شمارگان ۱۲۵۰ نسخه و قیمت ۱۰۰ هزار تومان منتشر شده است.

در بخشی از کتاب آمده است: «شب آرامی بود انگار که جنگی بوده و دیگر نیست. آرامش قبل از طوفان را می ماند. شب های جبهه جنوب طی چندماه گذشته، کمتر چنین آرامشی را به خود دیده بود. رفت و آمدهای پی در پی فرماندهان و جلساتی که تانیمه های شب به طول می انجامید، قرارگاه را به یکی از کانون های حوادث جنگ تبدیل کرده بود. شب ۲۰ اسفند ۱۳۶۳ قرارگاه کربلا را می گویم. شبی که به نیمه نرسیده، بدر کامل گشت و شلیک توپخانه ها و خمپاره ها و گلوله ها آرامش جزایر مجنون و هورالعظیم را یکباره برهم ریخت. عملیات شروع شده بود…»

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا