نقد اخبار روز

*محمداشراقی

ایسنا – معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت ابتلا، بستری و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در کشور و استان تهران، گفت، اکنون تهران منشاء آلودگی برای شهرهای دیگر است زیرا مقصد مسافرتی است و جمعیتی که در رفت‌وآمد هستند، به استان‌ها یا شهرهای مجاور می‌روند که می‌تواند شیوع گسترده‌ای را ایجاد کند.

ارک – مسافرت با وسایل ترافیکی انجام می شود . بهتر است رعایت پروتکل بهداشتی ( استفاده از ماسک و فاصله گزاری در تعداد سرنشین) در تمام وسایل نقلیه اجباری باشد. اجرای کار با عمل محقق می شود, فقط گفتار کافی نیست.

 

ارک – مدیرکل دفتر امورحقوقی سازمان جنگلها با بیان اینکه از چهار پلاک وقف شده دماوند، سند مالکیت دو پلاک ثبتی ۶۸ و ۶۹ به دولت بازگشت، از حل مشکل دو پلاک دیگر در آینده نزدیک خبر داد.

ارک – از تاثیرات مثبت شبکه های اجتماعی نباید غافل بود، که پدیده ای مغتنم هستند.

 

ایسنا – سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: نرخ فروش مصرف کننده برای هر پاکت سیمان خاکستری حداکثر ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و برای هر تن سیمان فله ۲۹۰ هزار تومان است. هرگونه فروش سیمان بالاتر از سقف قیمت تعیین‌ شده توسط واحدهای تولیدی و توزیعی سیمان، تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد می شود.

ارک – گران نخریدن  دستور العمل فرهنگی خوبی است. منتها در اجرای دستورالعمل ( نباید گران فروخت) هم  باید جدی تر بود.

 

ایسنا – ترکیه با صدور دستورالعمل جدیدی خواستار عدم استفاده کارمندان بخش دولتی از اپلیکیشنهای پیام رسانی مانند واتس‌اپ و تلگرام برای ارتباطات رسمی شد.

ارک – گویا تنگ نظری های سیاسی که باعث تنگناهای ارتباطی است، اپیدمی می شود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا