سوء تعذیه بعد از کرونا مهمترین تهدید سلامت جامعه است

 رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: مساله سوء تعذیه و آثار و تبعات از آن مهمترین و بزرگترین تهدید سلامت جامعه بعد از ویروس کرونا خواهد بود.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: مساله سوء تعذیه و آثار و تبعات از آن مهمترین و بزرگترین تهدید سلامت جامعه بعد از ویروس کرونا خواهد بود.

محمدحسین صومی روز پنجشنبه در نشست بررسی روند خدمات رسانی دانشگاه علوم پزشکی و روسای شبکه های بهداشت و درمان آذربایجان شرقی، سوء تعذیه همراه با استرس و کم خوابی را از جمله موارد مهم مشکل آفرین در میان اغلب افراد جامعه دانست که باید از هم اکنون برای پیشگیری آن وارد عمل شد.

وی درگیری آحاد جامعه با سوء تعذیه بعد از کووید ۱۹ را بسیار مهم و حائز اهمیت خواند و اظهار داشت: باید از هم اکنون برای تغذیه مناسب و مقوی خانوارها برنامه ریزی شود تا پس از اتمام کرونا با این مورد تهدیدآمیز مواجه نشویم.

صومی با اشاره به لزوم اتخاذ تمهیدات لازم  و کافی برای برنامه های آموزشی و کنکور سراسری در آذربایجان شرقی، گفت: در این راستا اقدامات لازم برای حضور ناظران بهداشتی در آزمون های پیش رو به خصوص کنکور سراسری دانشگاه ها به انجام رسیده است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی سخت و دشوار موجود در جامعه باید در مراسم ها و مناسبت های مذهبی مثل عید قربان و غدیر  و همچنین دهه اول ماه محرم مردم به توصیه های بهداشتی توجه کرده و رعایت پروتکل های بهداشتی را مورد بی توجهی قرار ندهند.

صومی ادامه داد: در این زمینه باید مجموعه نذورات در ایام ماه محرم به سمت و سوی افراد بی بضاعت و نیازمند جامعه سوق داده شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گزارش های مربوط به وضعیت ویروس کرونا در استان را به صورت دقیق و درست اعلام می کند، گفت: با این وجود از شیطنت ها و سوء استفاده برخی فرصت طلبان در امان نیستیم.

به گزارش ایرنا، در این نشست که برخی از معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی تبریز و نیز مدیران کارگروه های بهداشت نیز حضور داشتند، گزارشی جامع از عملکرد این گروه ها ارائه شد و  انتظارات ، کاستی ها و مشکلات مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی تشکیل جلسات غیرضروری، نحوه ترویج استفاده صحیح از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در تجمعات، روند پلمب مراکز اشاعه ویروس کرونا برپایه دستورالعمل های مصوب از موضوعات مورد بحث در این جلسه بود.

دکمه بازگشت به بالا