اعطای نشان درجه یک هنری به استاد کریمی مراغه ای

گواهینامه درجه یک هنری ( معادل دکتری) از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استاد کریمی مراغه ای اعطا شد.

احمد فیاضی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه ضمن اعلام این خبر گفت : به پاس سالها خدمت و کوشش فرهنگی هنری و سرایش بیش از سیصدهزار بیت شعر توسط شیخ الشعرا استاد کریمی مراغه ای ، گواهینامه درجه یک هنری ( معادل دکتری) در رشته شعر آیینی با امضاء مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایشان اعطاء گردید.

وی افزود : استاد کریمی مراغه ای از جمله هنرمندان بزرگی است که در دو بخش رثاء و طنز اقدام به خلق اثر نموده و علاوه بر اشعار طنز خود در سلسله شمارگان « رنگارنگ » ، بعنوان شاعر اهل بیت(ع) نیز شناخته شده است .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه گفت : همزمان با اعطای گواهینامه درجه یک هنری به استاد کریمی مراغه ای ، نسبت به عضویت ایشان در موسسه پیشکسوتان هنر نیز اقدام میگردد.

فیاضی افزود : تلاش جهت اخذ گواهینامه های هنری برای سایر اساتید فرهنگ و هنر در رشته های مختلف نیز در دستور کار این اداره قرار دارد و امیدواریم بتوانیم در کمترین زمان ممکن برای سایر هنرمندان شهرستان نیز درجه هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را اخذ نمائیم.

در این نشان هنری که به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده، آمده است: آثار هنری استاد حسن کریمی مراغه ای در ‏شورای ارزشیابی هنرمندان ، نویسندگان و شاعران کشور بررسی و به استناد متمم آیین نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، ‏گواهینامه درجه یک در رشته شعر آیینی به ایشان اعطا می گردد.‏

گفتنی است گواهینامه هنری درجه یک استاد کریمی مراغه ای روز شنبه یازدهم مرداد ماه ۹۹ طی مراسمی در عمارت استانداری آذربایجانشرقی با حضور استاندار ، نماینده خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجانشرقی ، فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه و نیز تنی چند از اساتید حوزه فرهنگ و هنر به ایشان اعطاء گردید.

دکمه بازگشت به بالا