جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات پژوهشی آذربایجان‌شرقی

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از جذب 100 درصدی اعتبارات یک میلیارد و 120 میلیون تومانی پژوهشی استان در سال 1399 خبر داد.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومانی پژوهشی استان در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

جذب 100 درصدی اعتبارات پژوهشی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، پرویز محمدزاده عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به ارائه گزارش عملکرد اعتبارات پژوهش سال ۹۸ پرداخت و اظهار داشت: در ابتدا طی نیازسنجی از دستگاه‌ها ۱۰۱ طرح را احصا کردیم؛ سپس ۱۷ محور اولویت‌دار تعیین شد و در نهایت ۱۰ طرح تصویب نهایی و اطلاعات آنها در سامانه سمات ثبت شد.

وی به توضیح اولویت‌های پژوهشی سال ۹۹ استان نیز پرداخت و گفت: اعتبارات استان از محل یک درصد پژوهشی یک‌میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان بود که ۲۹ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و ۱۰۰ درصد این اعتبارات جذب شده است.

محمدزاده ضمن تشریح فرآیند انتخاب اولویت‌های پژوهشی استان در سال ۱۳۹۹ تصریح کرد: در سال ۹۹ براساس شیوه‌نامه ابلاغی ۸۶ طرح ارسال شد؛ هفت طرح نیز از سال قبل مانده بود؛ در نهایت چهار محور اولویت‌دار استان تعیین شد و نسخه اولیه احصا و در کارگروه ارائه شد.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی محورهای اولویت‌دار استان را «ارتقاء توان تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال و اقتصاد دانش‌بنیان»، « حوزه فنآوری و هوشمندسازی»، «چالش‌ها و پیامدهای ناشی از کرونا» و «حفظ محیط زیست» اعلام کرد.

وی در ادامه به تائید سه عنوان از هفت طرح سال قبل برای فراخوان اولویت پژوهشی استان پس از تصویب شورای برنامه‌ریزی اشاره و اضافه کرد: تهیه و تدوین اطلس سرمایه‌گذاری استان، تدوین استراتژی و برنامه عملیاتیِ بازاریابی، تبلیغات و آموزش گردشگری استان در حوزه سلامت، اکوتوریسم، غذایی و تحلیل عواقب عدم رعایت حریم گسل‌های مهم در ساخت و ساز و تعیین مناطق پرخطر و مستعد لغزشی عناوین این سه طرح تائید شده هستند.

محمدزاده بر لزوم تصویب سه عنوان پژوهشی تائید شده سال ۱۳۹۸ جهت دادن فراخوان سه عنوان بخشی از اولویت پژوهشی استان در سال ۱۳۹۹، تصویب محورهای الویت‌دار چهارگانه استان (مصوب کارگروه آپفن) برای ارزیابی عناوین پژوهشی ارسال شده توسط دستگاه‌های اجرایی و تفویض اختیار به کارگروه آپفن استان به منظور تسریع در فرآیند بررسی، انتخاب و تصویب نهایی اولویت‌های پژوهشی استان تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا