ارزیابی عملکرد سال ۹۸ دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌شرقی در جشنواره شهید رجایی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از اتمام ارزیابی عملکرد سال 1398 دستگاه‌های اجرایی استان در مرداد ماه جاری در قالب جشنواره شهید رجایی خبر داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از اتمام ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۸ دستگاه‌های اجرایی استان در مرداد ماه جاری در قالب جشنواره شهید رجایی خبر داد.

داود بهبودی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ارزیابی دقیق عملکرد کارکنان و سازمان‌ها از حساس‌ترین موضوعاتی است که جهت شناخت و پیش‌بینی رخدادهای مرتبط با رفتار سازمانی، مسئولیت‌پذیری، پاسخگویی و آگاهی از وضعیت عملکرد دستگاه در ارتباط با تقویت اعتماد عمومی انجام می‌گیرد.

وی افزود: وجود چنین نظامی در دستگاه‌های اجرایی علاوه بر این‌که منجر به برقراری ارتباط محیط بیرونی و درونی سازمانی می‌شود، چالش‌های سازمان‌ها را در تحقق برنامه‌های مبتنی بر پویایی، تدوین استراتژی و راهبردهای عملی برای تحقق اهداف برنامه برطرف می‌کند.

بهبودی بیان کرد: جشنواره شهید رجایی همه ساله با هدف نهادینه کردن فرهنگ ارتقا و بهبود عملکرد دستگاه‌های اجرایی و پایش میزان اجرای مطلوب برنامه جامع اصلاح نظام اداری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این جشنواره دستگاه‌های اجرایی از دو منظر شاخص‌های اختصاصی و شاخص‌های عمومی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند؛ شاخص‌های عمومی شامل محورهای “اصلاح ساختار سازمانی، توسعه دولت الکترونیک، مدیریت سرمایه انسانی، بهبود فضای کسب‌وکار و ارتقای بهره‌وری، ارتقای سلامت اداری، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی و استقرار نظام مدیریت عملکرد” و شاخص‌های اختصاصی شامل محورهایی مثل “شاخص‌مند کردن توزیع اعتبارات، بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، نظارت و ارزیابی و…” به بررسی و ارزیابی شاخص‌های مبتنی بر اهداف، وظایف و رسالت‌های اصلی دستگاه می‌پردازد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان توضیح داد: فرایند ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۸ در دستگاه‌های اجرایی در دو مرحله ارزیابی اولیه و نهایی انجام می‌پذیرد که ارزیابی اولیه از تاریخ ۱۱ تیر تا پنجم مرداد ۹۹ انجام شده و پایان یافته است.

وی ادامه داد: رسیدگی به اعتراضات دستگاه‌های اجرایی از تاریخ ششم تا نهم مرداد و نهایی کردن آن در سامانه مدیریت عملکرد از تاریخ ۲۵ تا ۳۰ مرداد جاری انجام خواهد شد و در نهایت بر مبنای امتیاز کسب‌شده، دستگاه‌های برتر مطابق بخشنامه ابلاغی سازمان اداری و استخدامی کشور انتخاب و معرفی خواهند شد.

وی در خصوص نحوه برگزاری جشنواره در سالجاری، با توجه به شرایط کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوطه در چهارچوب ضوابط ابلاغی ستاد ملی کرونا اقدام خواهد شد و هنوز در خصوص برگزاری حضوری یا کجازی آن تصمیم قطعی اتخاذ نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا