سفیر اتریش: مقاومت ایران در برابر تحریم ها ستودنی است

سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران، ایستادگی و مقاومت کشورمان در برابر دو چالش مهم «تحریم» و «کرونا» را قابل ستایش توصیف کرد و تحریم های غرب علیه ایران را «ناعادلانه» دانست.

سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران، ایستادگی و مقاومت کشورمان در برابر دو چالش مهم «تحریم» و «کرونا» را قابل ستایش توصیف کرد و تحریم های غرب علیه ایران را «ناعادلانه» دانست.

به گزارش ایرنا، «اشتفان شُلتس» روز دوشنبه در نشست بررسی همکاری‌های مشترک استان کهگیلویه و بویراحمد با کشور اتریش در یاسوج افزود:  ایران با برنامه ریزی و هماهنگی توانسته  استبا این دو چالش مهم مقابله کند و روندی رو به پیشرفت داشته باشد.

وی درباره سفر به یاسوج گفت: خواست قلبی خودم بوده که پیشتر به این استان سفر کنم اما شرایط بیماری کرونا مانع از این کار شده بود.

وی افزود: سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد یک سفر کاری محسوب می شود و در این سفر نماینده اقتصادی اتریش و رایزن بازرگانی سفارت را به همراه خود به یاسوج    آوردم .

سفیر اتریش در ایران تصریح کرد: هدف از نشست همکاری های مشترک اتریش و کهگیلویه و بویراحمد شناسایی حوزه های مختلف همکاری بر مبنای علایق دو طرف و توسعه همکاری ها در بخش های مختلف بویژه اقتصادی و گردشگری بوده است .

اشتفان شُلتس عنوان کرد: آنچه در بدو ورود به کهگیلویه و بویراحمد تحت تاثیر آن قرار گرفتم ، شباهت حوزه های مختلف این استان با ظرفیت های کشور اتریش است.

وی تاکید کرد: مدیریت منابع آبی، جنگل ها و گردشگری در این استان از ظرفیت بالایی برخوردار است و همچنین در حوزه صنایع کوچک و نفت ظرفیت هایی برای همکاری ها وجود دارد.

سفیر اتریش در ایران ابراز داشت: ظرفیت های تبادل همکاری های تحقیقاتی مراکز دانشگاهی اتریش با دانشگاه های استان وجود دارد و اتریش در تهران یک انجمن فعال فرهنگی دارد و  ۱۳۰ مناسبت علمی و فرهنگی در ایران برگزار کرده است.

وی گفت: به خاطر اعتماد کشور ایران برای برپایی این رویداد ها نیاز به اخذ مجوز های لازم را نداریم و این مهم نشان دهنده اعتماد متقابل بین کشورهای ایران و اتریش است.

اشتفان شُلتس بیان کرد: اولین ریاست جمهوری کشور های غربی بعد از انقلاب اسلامی که به ایران آمد رئیس جمهور اتریش بود و همچنین رئیس جمهوری وقت آن پس از انعقاد قرارداد برجام به ایران آمد.

سفیر اتریش در ایران افزود: ۷۰۰ سال رابطه مستند، ۵۰۰ سال شراکت و بیش از ۱۶۰ سال روابط کامل دیپلماتیک بین ۲ کشور را در مناسبتی گرامی داشتیم، تقریبا هیچ کشور اروپایی از چنین پیشینه ای خوبی در رابطه با ایران برخوردار نیست.

وی ابراز داشت:  داشتن اقلیم کوهستانی در کهگیلویه و بویراحمد  و وجود قلل مرتفع  در ان موجب شده تشابه فراوان طبیعی با اقلیم کشور اتریش داشته باشد.

اشتفان شُلتس ابراز داشت: با با بررسی و تحقیق کامل برروی ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد در بخش های مختلف ، برای همکاری های چندجانبه بستر سازی مناسب صورت خواهد گرفت و پس از ان وارد همکاری های عملیاتی خواهیم شد.

سفیر اتریش در ایران عنوان کرد: اطمینان می دهم بنگاه های اقتصادی اتریش تمایل زیادی برای همکاری با ایران دارند و از نشانه های بارز آن مشارکت ۲۵۰ شرکت اتریشی در نشست ماه می با موضوع ایران بوده است.

وی تاکید کرد: نمایندگان بنگاه های اقتصادی اتریش در قالب هیاتی در حوزه کمک های بشر دوستانه در ماه نوامبر به ایران سفر می کنند.

اشتفان شُلتس ابراز داشت: ماموریتی که مسئولان  ارشد هر دو کشور به ما محول کرده اند و قراردادهایی که در سفر ریاست جمهوری ایران به اتریش به امضا رسید ما را  موظف به پیگیری این قرار داد ها کرده است .

دکمه بازگشت به بالا