مسکو: ایران بر اساس «ان پی تی» حق تداوم فعالیتهای هسته‌ای را دارد

نماینده روسیه در سازمانهای بین‌المللی در «وین» بر حق قانونی ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید کرد.

نماینده روسیه در سازمانهای بین‌المللی در «وین» بر حق قانونی ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید کرد.

مسکو: ایران بر اساس «ان پی تی» حق تداوم فعالیتهای هسته‌ای را دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نماینده روسیه در سازمانهای بین‌المللی در «وین» با انتقاد از سخنان رئیس یک اندیشکده آمریکایی، صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران، بر حق تهران در تداوم  فعالیت هسته‌ای مسالمت آمیز بر اساس «ان پی تی» تاکید کرد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمانهای بین المللی در وین روز دوشنبه توییتی با انتقاد از سخنان ضد ایرانی «مارک دوبوویتز» رئیس اندیشکده صهیونیستی، آمریکایی «دفاع از دموکراسی»  نوشت: «بر اساس ان پی تی، فرصتهای فعالیت اتمی به ایران داده شده است.این فرصتها و تواناییهایی که به ایران داده شده مادامی که برای اهداف مسالمت آمیز باشند، کاملا قانونی هستند.»

اولیانوف ادامه داد: «وظیفه آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای راستی آزمایی در عدم انحراف در استفاده از مواد هسته‌ای است. کسانی که مخالفت هستند، خلاف ان پی تی عمل میکنند.»

این دیپلمات روس چندی قبل نیز تأکید کرد علیرغم تمامی مشکلات، همچنان بقای برجام امکانپذیر است.

وی  در پاسخ به توییت «جوزب بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سالروز امضای برجام در خصوص لزوم حفظ برجام گفت: «ما باید چنین کنیم (برجام را حفظ کنیم). مخالفان توافق هسته‌ای ایران در خصوص امکان بقای برجام سؤال می‌پرسند. علیرغم تمامی مشکلات، پاسخ این سؤال «آری» است به شرط آنکه اعضای برجام (چین، فرانسه، آلمان، ایران، روسیه و انگلیس) در تلاش‌های خود برای حفظ این توافق متحد باشند. اتحادیه اروپا نیز بعنوان هماهنگ کننده، نقش حیاتی و مهمی دارد.» (جزئیات بیشتر)

پیش از این نیز این دیپلمات روس خواستار حل و فصل اختلافات درباره برجام در چارچوب کمیسیون مشترک شده بود. سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) اخیرا پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه کردند که با ۲۵ رای مثبت در این شورا تصویب شد. در این قطعنامه از ایران خواسته شده به تعهدات خود در چارچوب ان‌پی‌تی و پروتکل الحاقی کاملا پایبند باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا