مشاغل مزاحم در حاشیه اتوبان پاسداران تبریز علت اصلی تصادفات است

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: وجود مشاغل کاذب یا مزاحم در حاشیه اتوبان پاسداران این کلانشهر علت اصلی حوادث و تصادفات در این مسیر است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: وجود مشاغل کاذب یا مزاحم در حاشیه اتوبان پاسداران این کلانشهر علت اصلی حوادث و تصادفات در این مسیر است.

اصغر آدی بیگ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تمامی نهادهای مرتبط با ایمنی شهروندان باید برای برخورد با تخلفات و افرادی که موجب یا علل بروز حادثه برای شهروندان هستند، تلاش مجدانه ای انجام دهند.

وی اظهار داشت: برخورد با مشاغل کاذب، جمع آوری دست فروشان و دیگر عواملی که سبب کاهش سرعت، جلب توجه و توقف رانندگان در حاشیه اتوبان و ایجاد گره های ترافیکی می شوند باید در دستور کار سازمان ها، مناطق و نهادهای مرتبط باشد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز با بیان اینکه اتوبان ها به منزله شریان های تنفسی در کلانشهرها هستند، گفت: ایمن سازی و ساماندهی اتوبان ها با تعامل تمامی نهادهای مرتبط امکان پذیر است.

آدی بیگ با اشاره به اینکه این سازمان برای ساماندهی این مسیرها اقداماتی انجام داده است،  ادامه داد: ورودی و خروجی اتوبان ها، تجهیزات ترافیکی اتوبان ها و نظارت و مدیریت همه جانبه بر حاشیه و مشاغل و اصناف مشغول در حاشیه اتوبان ها تاثیر بسزایی در کاهش آمار حوادث و سهولت جابجایی و دسترسی شهروندان به نقاط مختلف شهر ایفا می کند.

وی یادآوری کرد: کارشناسان معاونت اجرایی، دفتر فنی و کارگاه سازمان ترافیک مدام از تجهیزات ترافیکی بخصوص تابلوهای راهنمای مسیر در ورودی ها و خروجی های اتوبان شهید کسایی و پاسداران بازدید کرده و با موارد تخلف برخورد می کنند.

به گزارش ایرنا، اتوبان پاسداران تبریز در شمال این شهر واقع شده و به رغم گذشته چندین سال از افتتاح آن، بسیاری از ورودی ها و خروجی های آن غیر استاندارد بوده و آسفالت نامناسب در بسیاری از قسمت های آن، مزید بر علت شده و مشکلاتی را برای رانندگان به وجود آورده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا