وزیر دفاع آمریکا: سیاست ما تقویت متحدان منطقه‌ای در مقابل ایران است

ارک خبر-وزیر دفاع آمریکا ضمن حمایت از سیاست فشار حداکثر دولت ترامپ در قبال ایران، گفت که واشنگتن برای مقابله با تهران به تقویت متحدان خود در منطقه غرب آسیا ادامه می‌دهد.

ارک خبر-وزیر دفاع آمریکا ضمن حمایت از سیاست فشار حداکثر دولت ترامپ در قبال ایران، گفت که واشنگتن برای مقابله با تهران به تقویت متحدان خود در منطقه غرب آسیا ادامه می‌دهد.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا چهارشنبه‌شب در نشست امنیتی آسپن که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‌شد، درباره سیاست کشورش در قبال ایران گفت که او از سیاست فشار حداکثر علیه تهران حمایت می‌کند.

اسپر در ادامه اتهام‌زنی‌های واشنگتن علیه ایران گفت که تهران از زمان انقلاب سال ۱۳۵۷ به این سور «بازیگری بد در منطقه» بوده و مدعی شد که ایران در بسیاری از کشورها از آفریقا گرفته تا افغانستان فعالیت مخرب انجام می‌دهد.

وی همچنین ادعا کرد که ایران به دنبال موشک‌های دوربرد و تسلیحات هسته‌ای است و افزود: سیاست وزارت دفاع آمریکا تقویت متحدان ما در منطقه است، مثل اسرائیل و یا شریکی مثل عربستان سعودی و دیگر کشورها در شبه جزیره عربستان.

اسپر بدون اشاره به حضور مخرب و بی‌ثبات‌کننده نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس و دریای عمان، مدعی شد که ایران در تابستان سال گذشته اقدام به خرابکاری و توقیف کشتی‌ها و متوقف کردن آزادی کشتیرانی کرده است.

رییس پنتاگون درباره انفجار روز گذشته در بیروت نیز در سخنانی که برخلاف اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور بود، با بیان اینکه وزارت دفاع آمریکا همچنان در حال دریافت اطلاعات درباره این انفجار است، تاکید کرد که بسیاری می‌گویند که براساس گزارش‌ها این حادثه تصادفی بوده است و او اطلاعاتی فراتر از این ندارد.

ترامپ روز سه‌شنبه به وقت محلی آمریکا در کنفرانسی خبری در کاخ سفید با این پرسش روبرو شد که آیا وی «مطمئن» است که انفجار لبنان «یک حمله بوده و حادثه نیست؟» وی پاسخ داد: با توجه به انفجار، به نظر می‌رسد که این گونه باشد.

ترامپ همچنین با اشاره به اینکه با ژنرال‌های آمریکایی تشکیل جلسه داده، افزود: به نظر می‌رسد که آنها احساس می‌کنند یک حمله باشد. بله، نوعی بمب بود.

در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ عصر سه‌شنبه در یکی از انبارهای مواد محترقه واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور حاوی نیترات آمونیوم رخ داد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان تاکنون در پی این انفجار دستکم ۱۳۷ نفر کشته و بیش از ۴ هزار نفر زخمی شدند.

شورای عالی دفاع لبنان بامداد چهارشنبه در جلسه فوق العاده خود به ریاست «میشل عون» سه روز عزای عمومی و تعطیلی ادارات دولتی را در این کشور اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا