۱۰۵ واحد راکد آذربایجان‌شرقی به چرخه تولید بازمی گردد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: احیا و باز گرداندن ۱۰۵ واحد تعطیل و راکد استان به چرخه تولید، از برنامه های اصلی این سازمان در سال جهش تولید است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: احیا و باز گرداندن ۱۰۵ واحد تعطیل و راکد استان به چرخه تولید، از برنامه های اصلی این سازمان در سال جهش تولید است.

حبیب امین زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: رفع موانع تولید و تلاش برای جهش تولید به رغم کسب مقام اول کشوری در آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: آذربایجان شرقی با دارا بودن ذخایر معدنی بالا و ۲۵ واحد معدنی فعال از ۶۰ معدن شناسایی شده، از ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه همه جانبه منطقه برخوردار است.

وی با اشاره به اولویت سازمان صمت در سال جهش تولید مبنی بر توسعه معادن و صنایع معدنی و بازگشت واحدهای راکد و نیمه فعال به چرخه تولید، گفت: به منظور ایجاد اشتغال ، ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی ، ایجاد واحدهای فرآوری در محل معادن ، برای اولین بار در کشور به عنوان شرط واگذاری در مزایده ه های عمومی عنوان شده است .

امین زاده با تأکید بر ضرورت برگزاری منظم جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان ها از لازم الاجراء بودن مصوبات این ستاد برای تمامی دستگاه ها و بانک های عامل استان خبر داد و افزود : تأمین مواد اولیه ، حل مسائل زیرساختی ، بیمه ، مالیات ، پرداخت تسهیلات ، تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای صنعتی ، معدنی و صنوف تولیدی از جمله مواردی است که در جلسات ستاد تسهیل مطرح و رسیدگی می شود.

رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت رعایت تمامی ضوابط و مقررات مصوب در حوزه های مختلف اعم از صنعتی ، معدنی و تجاری ، گفت : نظارت های مستمر مورد معادن با تشکیل ۱۰ فقره پرونده تخلفاتی برای واحدهای متخلف در سه ماهه اول تداوم داشته و با هرگونه برداشت مازاد بر مجوزهای صادره و غیر مجاز برخورد قانونی انجام می شود .

وی بر برگزاری جلسات کارگروه تنظیم بازار در شهرستان و هماهنگی و همراهی سایر دستگاه ها در گشت های مشترک بازرسی و نظارتی و بهره مندی از توان و ظرفیت بازرسان اصناف و اتحادیه هاتأکید کرد و گفت : افزایش ۸۳ درصدی میزان بازرسی ها و ۵۶ درصدی تشکیل پروند های تخلفاتی در استان نسبت به سال گذشته در مدت مشابه نشان دهنده نظارت های مستمر بر بازار ، اصناف و مراکز تجاری می باشد .

امین زاده اظهار کرد: بهره برداران معادن با رویکرد اجتماعی در تحقق مسئولیت های اجتماعی و پروژه های عمرانی شهرستان می توانند پیشگام کمک به رشد منطقه بوده و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و حمایت از فعالین اقتصادی با تعامل و هم افزایی تمام مسئولین استانی و شهرستانی به منظورتوسعه شهرستان هشترود با قوت دنبال می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا