آمار عضویت در کمیته خدمات درمانی، بهترین شاخص اندازه‌گیری توسعه استان

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان: آمار بالای عضویت ورزشکاران اصفهانی در کمیته‌ی خدمات درمانی، بهترین شاخص اندازه‌گیری توسعه‌ی استان است.

به گزارش ارک خبر:رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان در نشست خبری  آنلاین خود با اصحاب رسانه، با بیان اینکه بخش زیادی از باشگاه داران و مراکز ورزشی در دوران کرونا از لحاظ معیشتی ضربه خوردندعنوان کرد: به خاطر شیوع ویروس کروناتعطیلی مراکز ورزشی بدون توجه به وضعیت معیشتی افرادی که در باشگاه‌ها فعالیت دارند و همچنین کاهش  استقبال از مراکز ورزشی  می‌تواند مشکلات مالی ایجاد کند

باقری مقدم بیان  کرد: تابع سیاست‌های کنترل این بیماری در کشور هستیم و همکاری لازم را با ستاد کرونا خواهیم داشت، امیدواریم در بحث مصوبه بعدی برای باشگاه‌ها نظر هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان و اداره کل ورزش و جوانان پرسیده شود تا در این حوضه با مشکلات اقتصادی مواجه نشویم  زیرا در چند ماه گذشته باشگاه داران و مراکز ورزشی با احساس مسئولیت و همکاری که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشتند در این زمینه مشکلی نداشتیم.

وی افزود: هر ساله ورزشکاران با پرداخت مبلغ ۲۰ هزار تومان به عضویت یک‌ساله کمیته خدمات درمانی در‌می‌آیند، وآمار رسمی سال گذشته  ورزشکاران عضو شده در این کمیته ، ۳۱۰ هزار ورزشکار بوده است که نسبت به سال‌های قبل، رشد قابل توجهی داشته است.
وی افزود: بهترین شاخص اندازه‌گیری توسعه استان، آمار عضویت در کمیته خدمات درمانی است که آمار فوق، نشان دهنده‌ی عملکرد مدیران و مسئولین استانی است.

باقری مقدم عنوان کرد: هرساله ورزشکاران با پرداخت ۲۰ هزار تومان عضو کمیته خدمات و درمان می‌شوندکه این مبلغ کم برای یک سال است، اما از خدماتی زیادی در حوضه بیمارستان، درمان، کلینیک و جراحی بهره خواهند برد. سال گذشته افرادی که با پرداخت ۲۰ هزار تومان عضویت پیدا کردند از پرداخت هزینه‌های میلیونی معاف شدند.

رییس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان همچنین تصریح کرد: اگر یک ورزشکار دچار پارگی رباط صلیبی شود، فدراسیون تمام هزینه‌های درمانی وی را تقبل می‌‌کند.،همچنین اگر فردی به کرونا مبتلا شود هیئت ما درمان را تقبل می‌کند.
وی با بیان اینکه به‌جهت تعداد بالای ورزشکاران اصفهانی، آمار مصدومیت‌ها هم بالا است گفت: در سال گذشته، حدود ۱۲۰۰ پرونده مربوط به مصدومیت ورزشی داشتیم که هزینه‌های درمانی مربوطه را نیز پرداخت کردیم.

باقری مقدم ، اظهار کرد: در استان اصفهان با همکاری خوب جامعه ورزشی از نظر رتبه بندی در کشور بالا هستیم که جای قدردانی دارد.و افراد با عضویت در کمیته خدمات و درمان آمار ورزشکاران را بالا نگه می‌دارند که در جهت تصمیمات کشوری مؤثر خواهند بود و ما می‌توانیم خدمات بیشتری به آن‌ها ارائه دهیم.

رییس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان با اشاره به انتشار فراخوان جهت جذب فارغ التحصیلان رشته روانشناسی ورزشی گفت: با توجه به اهمیت روانشناسی در ورزش، سال گذشته طی جلسه‌ای، حوزه‌ی روانشناسی ورزشی را فعال کردیم وطی این فراخوان، ۷۰ نفر از فارغ‌التحصیلان این حوزه، آماده همکاری با ما در استان بودند.
رییس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان افزود:
باقری مقدم درخصوص برخورد با مربیان متخلفی که بدون رعایت پروتکل‌های ورزشی، اقدام به برگزاری تمرینات در فضای باز و پارک‌ها می‌کنند گفت: ستاد کرونا در استان و اداره ورزش و جوانان استان اصفهان مسئولیت مستقیم در رابطه با برخورد با این تخلفات را به عهده دارند.

 

دکمه بازگشت به بالا