استقبال آمریکا از نامه ضد ایرانی شورای موسوم به همکاری خلیج فارس

ارک خبر- وزیر خارجه آمریکا با استقبال از نامه شورای موسوم به همکاری خلیج فارس برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران، شورای امنیت سازمان ملل را به ایستادن در کنار این شورا فراخواند.

 ارک خبر – وزیر خارجه آمریکا با استقبال از نامه شورای موسوم به همکاری خلیج فارس برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران، شورای امنیت سازمان ملل را به ایستادن در کنار این شورا فراخواند.

مایک پمپئو که سیاست ضد ایرانی وی در ۲سال و نیم گذشته به تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران سپری شده و هیچ نتیجه‌ای را در برنداشته است، در یک بازی از پیش باخته،قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه داده است که متن آن حکایت از اعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران است.

روسیه و چین به طور قاطع مخالفت خود را ابراز کردند و سایر اعضای شورا هم در ماه گذشته و در جلسه‌ای که با برایان هوک داشتند، نسبت به متن قبلی که کمتر از متن فعلی است، تمایلی نشان ندادند.

آمریکایی‌ها در تلاشی گستاخانه به جای آنکه متن را تلطیف سازند، ۲ پیوست که شامل ممنوعیت مسافرتی برخی مقام‌های نظامی و شرکت‌های وابسته است، اضافه کردند و به شورا بازگرداندند.

عجیب است که تنها رژیم صهیونیستی و چند کشور که انگیزه آنها قابل تامل است، از این اقدام آمریکا حمایت کردند و شورای همکاری خلیج فارس نامه‌ای را به شورای امنیت ارسال کرد که در آن تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران مورد تاکید قرار گرفته است.

این شیرین‌کاری به مذاق ارباب آمریکایی خوش آمده و پمپئو در یک یادداشت توئیتری نوشت: نامه شورای همکاری خلیج فارس به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران یک بیانیه برجسته است.

وی افزود: آمریکا پس از سال‌ها دیپلماسی! یک قطعنامه را در هفته جاری به شورای امنیت معرفی می‌کند.شورای امنیت باید بین تسلیح تروریست‌ها یا ایستادن با کشورهای خلیج فارس انتخاب کند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: کشورهای خاورمیانه از خلیج فارس تا اسرائیل از تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران حمایت می‌کنند. این مساله برای هریک از آنها بسیار اهمیت دارد. اعراب و اسرائیلی ها با یک صدا صحبت می‌کنند و شورای امنیت باید گوش دهد.

به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ که متعاقب برجام به تصویب رسید، تحریم ۱۳ ساله تسلیحاتی ایران در ۲۷ مهرماه امسال به پایان می‌رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا