ترکیه‌‌‌ای‌ها خط سوم متروی تبریز را اجرا می‌کنند

خبرگزاری ارک- عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر ضرورت جذب سرمایه‌گذار برای توسعه تبریز گفت: احداث خط سوم مترو تبریز با هزینه‌ای معادل 27 هزار میلیارد ریال توسط شرکت ترکیه‌ای آغاز می‌شود.

به گزارش  فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، سعید حاجی‌زاده اظهار داشت: احداث خط سوم مترو تبریز با ورود سرمایه‌گذار خارجی و هزینه‌ای معادل 27 هزار میلیارد ریال توسط شرکت ترکیه‌ای آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت جذب سرمایه‌گذار برای توسعه تبریز گفت: طبق تفاهمنامه صورت گرفته برای احداث خط سوم مترو تبریز 15 درصد سهم شهرداری و مابقی سهم شرکت ترکیه‌ای خواهد بود.

وی با اشاره به حرکت شورا و شهرداری تبریز به سمت درآمدهای پایدار افزود: در حال حاضر بیش از 70 درصد درآمدهای شهرداری نامطمئن است و همین امر در روند بودجه‌ریزی برای طرح‌های شهری تاثیرگذار است.

سخنگوی شورای شهر ادامه داد: با جذب سرمایه‌‌گذار می‌توان برای ایجاد توازن در مناطق کم برخوردار قدم برداشت و در مناطق محروم پروژه‌های تجاری، تفریحی و خدماتی اجرا کرد.

حاجی‌زاده در خصوص طرح‌های مشارکتی شهرداری تبریز در سال 93 تصریح کرد: سال گذشته 57 طرح مشارکتی به ارزش چهار هزار و 26 میلیارد تومان تصویب شد که در حال حاضر 18 عدد از آنها با حجم 3 هزار و 88 میلیارد تومانی در حال اجراست و از این بین 11 طرح آماده فراخوان و 28 طرح در مرحله مذاکره با بخش خصوصی است.

سخنگوی شورای شهر تبریز با اعلام اینکه برطبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 19 طرح به ارزش پنج هزار و 544 میلیارد تومان تا سال 94 انجام خواهد شد، گفت: در سال‌های گذشته بیشتر پروژه‌ها در شرق تبریز صورت می‌گرفت و مناطق یک و 2 و 5 بیشترین حجم سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده بودند اما در سال جاری شاهد اجرای پروژه‌های متعدد در غرب تبریز از جمله مناطق 63 و 6 و 9 خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌گذار در مناطق کم‌برخوردار امری دشوار است، افزود: انتقال سرمایه از شرق به غرب نشان از فعالیت رضایت‌بخش شهرداری است. اکنون شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری نیز به مسئله سرمایه‌گذاری ورود پیدا کردند و ما شاهد اجرای طرح توسط سازمان پسماند و شرکت اتوبوسرانی هستیم.

وی عنوان کرد: شورای شهر در راستای احیای بافت فرسوده 11 طرح را به ارزش 556 میلیارد تومان اجرا کرده است.

حاجی‌زاده با اشاره به عقد 4 تفاهمنامه برای توسعه‌ قطار شهری تبریز، بیان کرد: برای اجرای این طرح‌ها 2 هزار و 835 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است، در این بین تنها 2 هزار و 700 میلیارد تومان برای احداث خط 3 مترو تبریز به طول 15 کیلومتر در نظر گرفته شده است.

عضو شورای شهر در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی 91 طرح در طول دوسال اخیر با حجم سرمایه‌گذاری 9 هزار و 570 میلیارد تومانی تصویب شده است که پنج هزار و پانصد میلیارد آن مربوط به سال 94 است.

 

دکمه بازگشت به بالا