برگزاری آئین‌های عزاداری محرم با رعایت موازین بهداشتی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: برنامه های عزاداری امسال در ماه محرم، متفاوت از سال های گذشته است و تمامی هیئات و دسته های حسینی باید تمامی موازین بهداشتی ابلاغی از ستاد ملی کرونا را رعایت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: برنامه های عزاداری امسال در ماه محرم، متفاوت از سال های گذشته است و تمامی هیئات و دسته های حسینی باید تمامی موازین بهداشتی ابلاغی از ستاد ملی کرونا را رعایت کنند.
علیار راستگو در گفتگوی ویژه خبری شبکه سهند با محوریت تبیین دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت برای ایام محرم، گفت: تصمیمات ستاد ملی کرونا برای تمامی دستگاه های اجرایی لازم الاجراست و بر همین اساس تمامی دستگاه های اجرایی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی با قدردانی از رعایت موازین بهداشتی از سوی بسیاری از مردم استان، اظهار داشت: امیدواریم با همراهی و مشارکت مردم در تامین سلامت عمومی، در آینده ای نه چندان دور شاهد نابودی بیماری کرونا باشیم.

راستگو به مهم ترین تصمیمات ستاد ملی کرونا در ارتباط با محرم اشاره کرد و افزود: مسئولیت اصلی رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم عزاداری به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شده و امیدواریم مسئولان هیئات حسینی نهایت همکاری لازم را با عوامل این سازمان و سایر نهادهای مسئول داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ارادت مردم آذربایجان به سید و سالار شهیدان و ائمه اطهار علیهم السلام، زبانزد است، افزود: مقام معظم رهبری نیز بارها در سخنان خود به عزاداری های مردم تبریز و آذربایجان اشاره کرده و از آن تمجید کرده اند.

راستگو ادامه داد: آیین های عزاداری امسال در ایام محرم با شیوه جدید و با رعایت پروتکل های بهداشتی و حساسیت های خاص نسبت به مقابله با شیوع بیماری کرونا برگزار می شود.

وی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان مرجع تخصصی، بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی هیئات حسینی، نظارت خواهد داشت.

وی از تلاش های شبانه روزی نیروی انتظامی و تمامی دستگاه های نظارتی و امنیتی در استان قدردانی کرد و افزود: دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران در تلاش برای حمله به مقدسات و ایجاد شیطنت و نارضایتی عمومی در جامعه هستند و به همین دلیل از صدا و سیما و تمامی رسانه ها و مطبوعات استان انتظار داریم که برای آگاهی بخشی هرچه بیشتر به مردم تلاش کنند.

وی از اقشار مختلف مردم و دستگاه های اجرایی برای مشارکت در طرح “کمک مومنانه” قدردانی کرد و گفت: امیدواریم این کمک ها در ماه های محرم و صفر نیز با هدف حمایت از اقشار آسیب دیده و کم درآمد استمرار داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا