شرکت‌های بزرگ استان وارد بازار بورس شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی خواستار ورود شرکت‌های بزرگ استان به بازار بورس و تامین سرمایه مورد نیاز خود از محل مشارکت های مالی مردم در بازار سرمایه شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی خواستار ورود شرکت‌های بزرگ استان به بازار بورس و تامین سرمایه مورد نیاز خود از محل مشارکت های مالی مردم در بازار سرمایه شد.
علی جهانگیری در دیدار مدیرجدید تالار منطقه ای بورس آذربایجان شرقی با وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی شرکت‌های مختلف گفت: ورود شرکت‌های استان به بورس از جمله مهم ترین اولویت‌های ماست و امیدواریم این موضوع با سرعت هرچه بیشتری انجام شود.

وی با تاکید بر اهمیت تشویق سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی برای ورود مجموعه‌های تولیدی و صنعتی خود به بازار بورس ادامه داد: در حال حاضر شرکت داورسازی دانا و همچنین شرکت آیلین مهر، اولین متقاضیان استانی ورود به بورس هستند که امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد فعالیت چشمگیر این دو مجموعه و سایر شرکت‌های استان در بازار بورس باشیم.

وی ادامه داد: حضور در بازار بورس، مزایای مهمی به دنبال دارد که از جمله آن‌ها می توان به شفاف تر شدن فعالیت‌ها و تامین مالی آسان اشاره کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود خواستار مذاکره جدی سازمان بورس و اوراق بهادار با صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ برای ورود به بازار سرمایه شد.

علی نوپرور، مدیرمنطقه ای تالار بورس آذربایجان شرقی نیز دراین دیدار با اشاره به بخشی از مهم‌ترین اقدامات تالار بورس در استان افزود: تعداد شرکت‌های فعال استان در بازار بورس، بسیار اندک و پایین‌تر از سایر استان‌های کشور است.

وی عنوان کرد: سال‌‌های سال است که تالار بورس استان، مستاجر شرکت بورس است و راه اندازی مرکزی مستقل برای استقرار تمامی بازارها و فعالیت‌های مربوط به بازار سرمایه، بیش از پیش احساس می شود.

در پایان این جلسه مقرر شد طرح پیشنهادی تالار بورس استان برای احداث ساختمان مجزا برای این مجموعه به دفتر معاونت اقتصادی استانداری، ارسال و تصمیمات کارشناسی در این زمینه اتخاذ گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا