خشم سناتور گراهام از رد قطعنامه ضد ایرانی

"لیندسی گراهام" سناتور جمهوریخواه در اعتراض به رای نیاوردن قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت با لحنی خشمناک آن را اشتباهی بزرگ خواند. 

“لیندسی گراهام” سناتور جمهوریخواه در اعتراض به رای نیاوردن قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت با لحنی خشمناک آن را اشتباهی بزرگ خواند.

به گزارش ایرنا از نشریه هیل، سناتور گراهام از ایالت کارولینای جنوبی بامداد یکشنبه گفت: تصمیم شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر رد درخواست ایالات متحده برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران “یک اشتباه بزرگ” بود.

گراهام همچنین افزود: این مسئله (رای نیاوردن قطعنامه ضد ایرانی) باعث ایجاد درگیری بزرگ با ایران می‌شود زیرا آن‌ها در حال ایجاد زرادخانه نظامی هستند.

به ادعای سناتور گراهام، این امر موجب می‌شود وضعیت خاورمیانه خطرناک‌تر شده و درگیری‌های احتمالی صورت گیرد.

قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران، عصر جمعه (به وقت محلی) نتوانست از سد شورای امنیت سازمان ملل متحد بگذرد و شکستی دیگر را در دفتر دیپلماسی زورگویانه آمریکا به ثبت رساند. این قطعنامه با ۱۱ رای ممتنع، ۲ رای موافق (آمریکا و جمهوری دومنیکن) و ۲ رای مخالف روسیه و چین شکست خورد.

اعضای دایم و غیردایم شورای امنیت سازمان ملل متحد که رای مخالف یا ممتنع به قطعنامه ضدایرانی آمریکا دادند، حمایت از برجام و اقدام غیرقانونی آمریکا را دلیل رای خود دانستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا