نقد اخبار روز

*محمداشراقی

ایرنا- رییس دفتر رییس جمهوری، معادلات عرصه سیاست با دنیای تجارت را کاملا متفاوت دانست و خطاب به رییس جمهوری آمریکا یادآور شد که اگر سیاست‌های گذشته خود را تغییر ندهد، باید در انتظار شکست‌های پی در پی باشد.

ارک – اگر اصول بازی عرصه های سیاسی و تجاری  رعایت شود،  هزینه پیروزی و شکست ها کاهش می یابد.

ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به رغم اعلام عادی سازی روابط امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی مبارزه با این رژیم جنایتکار ادامه دارد، گفت: به کسانی که قصد ملحق شدن احتمالی به این پروژه شوم ضدانسانی را دارند، هشدار می‌دهیم که مبارزه با رژیم جعلی صهیونیستی هرگز متوقف نخواهد شد.

ارک – در این عرصه مبارزات سیاسی نباید فراموش شود.

 

ایسنا-آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی، گذر از مشکلات مختلف اقتصادی را نیازمند روحیه جهادی تمام مدیران و همراهی مردم دانست و گفت: امروز همانند دوران دفاع مقدس، همه باید برای حل مشکلات وحدت و همدلی داشته باشند.

ارک – ابراز همدلی با اعمال همدلی تکمیل می گردد.

ایسنا – آذربایجان شرقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز با بیان این‌که کشاورزان مجبور به آبیاری محصولات خود و استفاده از آب‌ کانال‌ها هستند، اما متاسفانه مقداری از آب‌های آلوده و فاضلاب نیز وارد این کانال‌ها می‌شود، گفت: در این راستا شهرداری و شرکت آب و فاضلاب استان باید آب‌های آلوده را تفکیک کنند.

ارک – بهتر است راه های ورود آب های آلوده به کانالهای شهری گرفته شود تا  آلودگی محیط شهری و کشاورزی روستائی مطرح نگردد.

ایسنا- آذربایجان شرقی کارشناس مسئول زنبورداری سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در خصوص نحوه تشخیص عسل طبیعی با مصنوعی،اظهار کرد: عسل طبیعی فقط از لحاظ PH، درصد ساکارز و نسبت قند قابل تشخیص است و نمی‌توان از روی شکل ظاهری و عطر و بو هیچگونه قضاوتی کرد.

مسعود رئوف در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که اگر میزان ساکارز در عسل بیش از سه درصد باشد، عسل مصنوعی خواهد بود، می‌افزاید: عسل همواره توسط زنبور تولید می‌شود اما آنچه که مهم است، مواد اولیه‌ و تغذیه این زنبورها و مقدار مصرف قند و شکر است.

ارک – اگر مردم بتوانند ابزار یا مرجعی برای تشخیص آسان pH و درصد ساکارز عسل را در دسترس داشته باشند ، از خرید انواع عسل‌های کم کیفیت راحت می شوند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا