استاندار: ستاد ویژه احیای صنعت گردشگری در اصفهان تشکیل می شود

استاندار اصفهان گفت: ستاد ویژه احیای صنعت گردشگری اصفهان زیر نظر شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی استان تشکیل می‌شود.

به گزارش ارک خبر، عباس رضایی در حاشیه جلسه شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ستاد متشکل از نمایندگانی از استانداری، شهرداری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دادگستری، اتاق بازرگانی، صداو سیما، اتاق اصناف، کانون گردشگری، اتاق تعاون، تبلیغات اسلامی و نطارت بر اماکن نیروی انتظامی است.
وی تاکید کرد: این ستاد موظف است ظرف ۱۵ روز نسبت به تهیه و تدوین آیین ‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های خود اقدام کند.
استاندار اصفهان تشکیل این ستاد را اقدامی مبتکرانه دانست و بیان کرد: اصفهان به دلیل بالا بودن آمار گردشگران داخلی و خارجی در تشکیل این ستاد اولویت دارد و اقدامی بسیار خوب در دوران کرونا خواهد بود.
وی اظهارداشت: مقرر شد یک شرکت مقصد گردشگری استان توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با مشارکت سایر شهرستان‌های استان تشکیل شود.
رضایی به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان صدا و سیمای اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: این شرکت در آینده به سایر نقاط استان مانند کاشان تعمیم خواهد یافت.
وی تصریح کرد: به دنبال ایجاد فرصت و مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه گردشگری و به ویژه استفاده از امکانات موجود هستیم.
استاندار اصفهان بیان کرد: وضعیت اصفهان در زمینه گردشگری خوب است اما در زمان حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا گردشگری استان با مشکلاتی روبه رو شده است.
وی افزود: باید تمهیدات زندگی با کرونا و به تبع آن گردشگری در کرونا را بیندیشیم و آموزش ببینیم تا بتوانیم با این ویروس به زندگی خود ادامه دهیم.
رضایی تصریح کرد: مشکلات سد راه فعالان اقتصادی باید جمع‌بندی و درخصوص آن تصمیم‌گیری شود تا براساس اولویت به رفع آن‌ها اقدام شود.
در ابتدای جلسه شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی مسائل مربوط به مشکلات فعالان اقتصادی شامل تمدید نکردن برخی کارت‌های بازرگانی مطرح شد.
همچنین در این جلسه درباره صدور مجوزهای فرصت‌های سرمایه‌گذاری لازم توسط دستگاه‌های مربوطه به منظور آغاز طرح‌های گردشگری دارای توجیه اقتصادی در استان صحبت و تصمیم‌گیری شد.
فعالان اقتصادی بخش خصوصی در این جلسه به ارائه نظرها و پیشنهادهای خود در حوزه‌های اقتصادی، ارزی و گردشگری پرداختند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا