هوش مصنوعی زندانیان تازه آزاد شده را رصد می کند

دو محقق تصمیم دارند با استفاده از دستبندهای سلامتی و هوش مصنوعی مجرمان تازه آزاد شده را رصد کنند و به این ترتیب میزان بازگشت به بزهکاری را کاهش دهند.

به نقل از نیواطلس، دو محقق حوزه رایانه در دانشگاه پوردو  قصد دارند در یک تحقیق چهار ساله با استفاده از هوش مصنوعی مجرمانی که با عفو مشروط از زندان آزاد شده اند را رصد کنند. هدف این پروژه کاهش میزان بازگشت افراد به بزهکاری است.

مارکوس راجرز و امید کارابیک این پروژه تحقیقاتی را پیشنهاد کرده اند. کارابیک در این باره می گوید: دلیل اصلی بازگشت به بزهکاری آن است که زندان تازه آزاد شده احساس تعلق به جامعه ندارند. آنها دوره سختی را پشت سر گذاشته اند و بلافاصله به عادت های مجرمانه شان برمی گیرند.

طی این پروژه که در ایالت ایندیانا آمریکا انجام می شود، ۲۵۰ زندانی که عفو مشروط دریافت کرده اند، داوطلب شده اند. نیمی از آنها یک دستبند مخصوص دریافت می کنند که اطلاعات سلامتی مانند میزان استرس و ضربان قلب را رصد می کند. علاوه بر آن موبایلی در اختیار افراد قرار داده می شود که اطلاعات آنها مانند تصاویر و مکان هایی که بازدید می کنند را جمع آوری می کند.

نیمی دیگر از شرکت کنندگان نقش گروه کنترل را دارند و به طور فعال رصد نمی شوند. درمرحله بعد یک سیستم هوش مصنوعی اطلاعات جمع آوری شده از شرکت کنندگان را بررسی می کند تا درک بهتری از عوامل مرتبط با نرخ بالای بازگشت به بزهکاری مشخص شود. محققان اشاره می کنند سیستم هوش مصنوعی توسعه یافته  به طور مداوم افراد را رصد نمی کند، بلکه در فواصلی معین اطلاعات را ارزیابی می کند. بنابراین سیستم نظارتی محسوب نمی شود.

هدف از این پروژه کاهش نرخ عود مجدد با شناسایی مداخلات اولیه برای کمک به افراد در حال گذر از زندان به جامعه عادی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا