آذربایجان‌شرقی ۱۹۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر دارد

ارک خبر- مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: این استان بیش از ۱۹۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش این اداره کل دارد.

ارک خبر- مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: این استان بیش از ۱۹۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش این اداره کل دارد.

جعفر سمساری روز سه شنبه در مراسم تجلیل و  تکریم بازنشستگان و مستمری بگیران نمونه آذربایجان شرقی افزود: در چهار ماهه اول سال جاری به طور متوسط ماهانه افزون بر ۴۰۰ میلیارد تومان از بابت حقوق و مستمری به این تعداد از افراد تحت پوشش تامنی اجتماعی آذربایجان شرقی پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: حفظ ارزش ها و کرامت بازنشستگان موضوع مهمی است که باید در جامعه نهادینه شود و در این راستا کانون های بازنشستگی به عنوان یک نهاد مدنی و صنفی نقش مهمی در پیگیری مطالبات و اعتلای جایگاه بازنشستگان در جامعه دارند و هر چه این نهادها توانمندتر شوند، می توانند تأمین اجتماعی را در جهت نیل به اهداف و ایفای تعهدات هر چه بیشتر  خود یاری کنند.

سمساری با اشاره به اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان، گفت: این مهم بعد از سال ها با پیگیری مدیران سازمان محقق شده است و با اجرای آن ایرادات احتمالی نیز احصا و به تدریج مرتفع می شود.

وی با تأکید بر لزوم توسعه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی، گفت: در حال حاضر ارائه حکم و فیش حقوقی بازنشستگان، صدور گواهی تعهد کسر اقساط، درخواست غیرحضوری بازنشستگی، حذف اعتبار دفاتر درمانی از مهمترین اقدامات حوزه بازنشستگی سازمان است که اجرایی می شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه بازنشستگان یادگاران و سرمایه اصلی سازمان هستند، گفت: باید از دانش و توانمندی های بازنشستگان به عنوان پشتوانه های فکری سازمان استفاده شود.

اسماعیل مقدس پور با تأکید بر لزوم انتقال تجربیات و دانش بازنشستگان به نسل های جوان، افزود: برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، ضمن صیانت از کادر درمانی، خدمات مطلوب به بیماران کرونایی ارائه شده است و بیش از یکهزار و ۷۷۰ نفر در مراکز بیمارستانی سازمان در استان پذیرش شده اند که متاسفانه ۳۳۰ نفر از این بیماران جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

وی توسعه خدمات درمانی تأمین اجتماعی استان را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: با همکاری مقامات استانی و سازمانی اقدامات مهمی در جهت ایجاد بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی تأمین اجتماعی در منطقه خاوران محقق شده و درمانگاه های شهرستان های عجب شیر، هشترود و ملکان نیز به زودی به بهره برداری خواهند رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا