ترامپ ادعای توافق سریع با ایران در صورت پیروزی را تکرار کرد

رئیس جمهوری آمریکا که در سه سال گذشته شدیدترین انواع تروریسم را علیه مردم ایران به کار گرفته است و نتوانسته به توافقی دست یابد، بار دیگر مدعی شد در صورت پیروزی در انتخابات، با ایران به سرعت به توافق می‌رسد.

رئیس جمهوری آمریکا که در سه سال گذشته شدیدترین انواع تروریسم را علیه مردم ایران به کار گرفته است و نتوانسته به توافقی دست یابد، بار دیگر مدعی شد در صورت پیروزی در انتخابات، با ایران به سرعت به توافق می‌رسد.

دونالد ترامپ عصر سه‌شنبه در گردهمایی انتخاباتی خود در آریزونا، افزود: چین و ایران می‌خواهند بایدن به طرز بدی پیروز شود. اما اگر من پیروز شوم در عرض یک ماه با ایران به توافق می‌رسم. نگاه کنید.

وی مدعی شد: ایران برای رسیدن به توافق له له می‌زند اما آخرین امید آنها این است که بایدن پیروز شود تا مالک کشور ما شوند. چین کشور ما را تصاحب خواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: ما هرگز کاری که چین با کشور  ما و جهان کرد را فراموش نمی‌کنیم.

توافق سریع، بازی با کلمات ترامپ، جمله مجید تخت‌روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد است که در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرنا مطرح کرد که مبنای ادعای ترامپ برای رسیدن به یک توافق سریع با ایران در صورت پیروزی چیست.

وی افزود: بالاخره فصل انتخابات آمریکا است و ترامپ برای اینکه برگ برنده‌ای داشته باشد، از این حرف‌ها می‌زند. ترامپ بیش از سه سال فرصت داشت و در این مدت بیشترین خصومت را با مردم ایران داشته است.

تخت‌روانچی تصریح کرد: هم از نظر تحریم‌هایی که وضع کرده است و هم شهادت سردار سلیمانی، خصومت علیه مردم ایران را به حد اعلای خود رسانده است. چطور می‌شود چنین صحبتی را باور کرد که اگر پیروز شود، ظرف مدت کمی با ایران به توافق برسد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: او، بر خلاف حقوق بین‌الملل از برجام خارج شد، تحریم‌ها را هم بازگرداند که خلاف حقوق بین‌الملل و قطعنامه ۲۲۳۱ است، در طول این مدت مردم ما صدمات زیادی از این تحریم‌ها دیده‌اند که باید در جایی رسیدگی شود.

تخت‌روانچی خاطرنشان کرد: صدمات مالی و جانی که مردم ایران متحمل شده‌اند، در جایی باید مورد رسیدگی قرار گیرد و آمریکا مسئولیت دارد. آمریکا با خروج از برجام و اعمال تحریم، مسئولیت بین‌المللی دارد و این مسئولیت بین‌المللی باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی افزود: اظهارات ترامپ بازی با کلمات است و کسی به آنها توجه نمی‌کند.

انتخابات آمریکا در ۱۳ آبان امسال برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا