افزایش ۱۰۷ درصدی گازرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی

ارک خبر- مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه توزیع عادلانه رفاه در سراسر کشور و گازرسانی به روستاهای صعب العبور و محروم، مهم ترین عملکرد دولت است، گفت: گازرسانی به روستاهای استان در دولت تدبیر و امید ۱۰۷ درصد افزایش یافته است.

سیدرضا رهنمای توحیدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: از ابتدای فعالیت گازرسانی در استان تا پایان تیرماه سال ۱۳۹۲ تعداد یکهزار و ۳۴ روستا تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفت و طی ۷ سال گذشته تاکنون تعداد یکهزار و ۱۰۸ روستا به مدار گاز کشور متصل شده است که نشانگر رشد ۱۰۷ درصدی گازرسانی به واحدهای روستایی است.

وی اظهار کرد: به رغم محدودیت های منابع و مشکلات اجرایی مربوط به گازرسانی برخی از روستاهای محروم در دورترین نقاط مرزی استان که گاهی مستلزم چندین ماه اجرای عملیات حفاری و شبکه گذاری، حتی از مسیر رودخانه ها و مسیرهای سنگی است، با عزم و اراده دولت در تدوین تبصره های قانونی و تأمین بودجه و منابع مالی و تلاش نیروهای این شرکت گازرسانی به این مناطق محروم اجرای شده است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون ۹۶.۷ درصد خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند که با اتمام پروژه های در دست اجرای این شرکت در آینده نزدیک، تمامی روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان، به مدار مصرف گاز متصل خواهند شد.

با بهره برداری از پروژه های در دست اجرا و آماده انتخاب پیمانکار این شرکت ( ۳۰۶ روستا با ۸ هزار و ۵۹۰ خانوار)، تمامی روستاهای مشمول گازرسانی استان به مدار مصرف گاز طبیعی متصل خواهند شد و درصد بهره مندی روستایی استان به ۹۹.۲۵ درصد خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با اجرای ۱۰۴۱ کیلومتر شبکه گاز و نصب ۱۳ هزار و ۲۵۸ انشعاب، ۱۵۰ روستای استان گازدار و ۶ هزار و ۱۸۸ خانوار از گاز طبیعی بهره مند شدند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی امسال همزمان با هفته دولت امسال ۸۶ پروژه گازرسانی روستایی با تحت پوشش قرار دادن ۲ هزار و ۳۹۲ خانوار با اعتباری افزون بر ۲۹۰ هزار و ۴۳۰ میلیون ریال به چرخه مصرف گاز طبیعی کشور متصل خواهد شد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا