نقد اخبار روز *م.گونش

 

*رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: شرط و شروط وزیر امور خارجه آمریکا برای ایران نشان می‌دهد که دولت بایدن می‌خواهد همان خط و مسیر دولت ترامپ را تکرار و طی کند.

ارک- بهر حال، دولت بایدن رقیب و طرف معامله ماست، لذا نباید انتظار داشت که مثل ما فکر کند و تصمیم بگیرد.

 

*ایسنا-آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: ادعا می‌کنیم که بازسازی مناطق زلزله زده میانه و سراب مدلی موفق برای کل کشور است.محمدرضا پورمحمدی عصر چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه، در جلسه‌ی بررسی مشکلات مربوط به حوزه‌ی مدیریت بحران استان که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: روزی که از این مسئولیت فارغ شوم، موضوع بازسازی پس از حادثه زلزله در میانه و سراب را خواهم نوشت.

ارک- بهتر است گزارشی میدانی از مردم زلزله دیده میانه وسراب نیز تهیه و به مردم ارائه گردد.

*ایسنا-آذربایجان شرقی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به جانمایی حریم‌های گسل شهر تبریز، گفت: شش خط گسل اصلی در شعاع ۳۰ کیلومتری تبریز شناسایی شده که گسل شماره پنج بحرانی‌ترین گسل است.

ارک- اگر صلاح باشد به نحوی مسئولین ذیربط شهری، استانی و مردم تبریز از موضوع گسل های یادشده بقدر کفایت  مطلع شوند.

 

*ایسنا- آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: نگرانی اصلی ما بحث تامین آب شرب تبریز در سال ۱۴۰۰ است.
یوسف غفارزاده عصر چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه، در جلسه بررسی مشکلات مربوط به حوزه مدیریت بحران استان که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: در شهریور ماه امسال یک روز در میان، به مدت شش ساعت قطعی آب داشتیم و با توجه به اینکه شهر تبریز به صورت تپه ماهوری است، در بعضی نقاط آب به مدت ۱۲ ساعت قطع شده و در برخی نقاط، آب قطع نمی‌شد که این امر تنش ایجاد کرده بود.

ارک- اصلاح لوله کشی که گویا حدود سی درصد آب تبریز را هدر می دهد، نیز باید در برنامه  باشد و این موضوع از اوایل انقلاب مطرح بوده و هست.

*ایسنا- آذربایجان شرقی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که جهادکشاورزی متولی تنظیم بازار تا عمده فروشی است، گفت: آذربایجان شرقی در سطح کشور تنها استانی بود که توانست قیمت مرغ را تک نرخی نگه دارد.

ارک- ممنون از موضع فوق، ولی بالا بودن قیمت را مرتفع نمی سازد. بهر طریق بعضی مواقع دلیل منطقی برای افزایش زیاد قیمت ها توجیهی پیدا نمی شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا