* تقویت سفره مردم فراموش نشود*نوشته محمد اشراقی

*مدیرمسئول – محمّد اشراقی

* تقویت سفره مردم فراموش نشود

کشور با مشکلات عدیده روبرواست. حل موقت و دایمی این مشکلات زمان براست. وقتی مشکلات اولویت بندی می شوند، مشکلات مربوط به گرانی قیمت ارزاق عمومی ، داروها و خدمات پزشکی مردم باید در اولویت قرار گیرند. بنابراین دولت موظف است در خصوص ارزان کردن قیمت  کالا ها و خدمات عمومی مردم  با قید فوریت و سرعت عمل، اقدام  نماید. یعنی عملا در پی تقویت سفره مردم باشد.

تداوم گرانی ها از جمله افزایش روزمره گرانی در موارد فوق نشان می دهد که یا نهاد های ذیربط در خصوص موضوعات یادشده کاری انجام نداده اند یا انجام داده اند ولی به نتیجه نرسانده اند. به هر حال تاخیر در رفع مشکلات جاری مردم روا نیست و توجه بیشتر و انجام اقدامات سریع تر را می طلبد.

* تفاوت حقوق ها باید منطقی باشد

گزارش رسمی حاکی است که حقوق ماهانه  پرداختی به کارکنان دولتی در کشور حداکثر ۲۸۴ میلیون تومان و حداقل ۳.۲میلیون تومان می باشد. قبل از انقلاب، در ایران و سایر کشور تفاوت معمول بین حداقل حقوق کارکنان، از ۱۱تا ۱۴ برابر بوده است. ولی متاسفانه تفاوت بین حقوق کارکنان دولت ایران به ۸۸.۷۵ برابر رسیده است.

این مقدار از نابرابری نشان از بی توجهی افراد و گروه های تاثیر گذار در سیاست گذاری و تعیین کننده آیین نامه های پرداخت حقوق ها  را دارد.

این موضوع یکی از وجوه بارز وجود بی عدالتی در کشور می باشد. این مورد، از بی عدالتی هایی است که باید برای حل آن اقدام جدی معمول گردد.

* فرار مالیاتی قابل کنترل می باشد

طبق گزارش رئیس سازمان مالیاتی  ۱۳۵ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم. معمولا تخلفات ازجمله فرار مالیاتی، از مقرهای قانونی و نکات ضعف یا نقص قوانین ناشی می شود.  فرار مالیاتی در همه جای دنیا اتفاق می افتد.

زمانی پرداخت مالیات به دولت طاغوت،  از طرف عده ای، حرام بوده، ولی اکنون که مالیات به دولت مردمی ادا می شود، فرار  مالیاتی  باید حرام باشد.

قوانین مالیاتی باید طوری اصلاح شود که  اگر تخلفات بعد از سپری شدن دوره هم کشف شود، قابل مطالبه باشد. فرار مالیاتی نوعی فرار از پرداخت حق عامه مردم بشمار می رود،  که باید منسوخ گردد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا