صادرات ۲۵۱ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در چهار ماهه اول سال جاری ۲۵۱ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است که نسبت به سال گذشته افزایش ۵۱ درصدی را شاهد هستیم.

به گزارش ارک خبر،کلیم الله وثوقی در جلسه بررسی آمار صادرات استان اردبیل، ظهار کرد: در چهار ماهه اول سال جاری ۲۵۱ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است که نسبت به سال گذشته افزایش ۵۱ درصدی را شاهد هستیم که این مقدار کالا و بار توسط توسط ۱۱ هزار و ۳۴۳ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان صادر شده است.

وی افزود: محصولات کشاورزی شامل انواع میوه و سبزیجات، سیب زمینی، نمک، انواع شیشه، میلگرد و پروفیل، سنگ‌های ساختمانی و انواع کاشی را از جمله عمده کالا‌های صادر شده ایرانی در این مدت هستند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل تصریح کرد: در چهار ماه امسال همچنین ۱۰ هزار و ۳۱۰ تن کالا و بار توسط توسط ۵۰۰ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وثوقی گفت: ترانزیت ورودی از پایانه مرزی بیله سوار ۱۲۹هزار و ۷۸۹ تن کالا است که این میزان کالا و بار توسط ۶ هزار و ۲۲ دستگاه کامیون به صورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله‌سوار شده است.

وی عنوان کرد: در چهار ماه سال جاری ۲۴۵ هزار و ۲۹۳ تن کالا و بار توسط ۱۱هزار و ۳۰۹ دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اذعان کرد: در چهار ماه سال جاری ۲۴۵ هزار و ۲۹۳ تن کالا و بار توسط ۱۱هزار و ۳۰۹ دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وثوقی گفت: از این میزان ۵۳ درصد کالا‌ها توسط کامیون‌های ایرانی، ۴۰ درصد کالا‌ها توسط کامیون‌های آذری، ۶ درصد کالا‌ها توسط کامیون‌های ترکیه و یک درصد کالا‌ها توسط کامیون‌های سایر ملیت‌ها ترانزیت خروجی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا