محدودیت‌های بی‌دلیل نباید سلایق نوجوانان را محدود کند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مراقبت از نشاط روحی، ضامن تامین آینده روشن نوجوانان کشورمان است و باید با مراقبت از نشاط روحی فرزندانمان برای آینده آنها گام برداریم.

به گزارش ارک خبر،به نقل از روابط‌عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مطهری اصل روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان و معلمان برگزیده مسابقات قرآن، نماز و عترت آموزش‌وپرورش استان با تاکید بر داشتن سبک زندگی سالم گفت: آگاهی داشتن والدین و اولیای مدارس به هیجانات دوران نوجوانی و علایق آنها بسیار حائز اهمیت است.

امام‌جمعه تبریز با ابراز ناخرسندی از ایجاد ممنوعیت و محدودیت‌های بی‌دلیل در زندگی روزمره نوجوانان افزود: ایجاد زمینه برای رشد معنوی بچه‌ها در سنین نوجوانی بسیار ارزشمند است؛ اما نباید این کار باعث ایجاد محدودیت در علایق و سلایق آنها باشد.

وی تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان بر اساس آموزه‌های قرآن را عملی حسنه توصیف کرد و ادامه داد: تشویق نوجوانان به حفظ و قرائت قرآن و دیگر آموزه‌های دینی نباید باعث غفلت از خصوصیات سنی فرزندان عزیزمان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی تأکید کرد: نادیده‌گرفتن نوجوانان و عدم توجه به بازی و تفریح آنها باعث پیشرفتشان در مسیر تعالیم اسلامی و قرآنی نمی‌شود.

مطهری اصل گفت: باید رشد معنوی فرزندانمان را همراه باتوجه‌به شرایط روحی و فکر آنها پیش ببریم.

امام‌جمعه تبریز با اشاره به نقشه‌های شیطان برای ایجاد انحراف در نیات و اعمال انسان، خاطرنشان کرد: کار خیر و حسنه زمانی اثرگذار و ارزشمند است که خالصانه و برای‌ خدا انجام پذیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا