وقف انسان را از حب مال دور می‌کند

امام جمعه تبریز گفت: وقف، انسان را از حب مال دور می‌کند و ثوابتش کل جامعه را دربر می گیرد.

به گزارش ارک خبر،حجت الاسلام والمسلمین «احمد مطهری اصل» روز دوشنبه در دیدار مدیرکل و معاونان اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با وی به مناسبت هفته وقف، افزود: ثواب وقف حتی در زمان مرگ واقف نیز شامل حال وی می شود.

وی با بیان اینکه دین برای برقراری اعتدال در درون انسان، آمده ولی حب مال این اعتدال را برهم می‌زند، اظهار کرد: وقف از سنت‌های اصیل اسلام و این سنت حسنه موجب برقراری اعتدال در جامعه می شود.

امام جمعه تبریز گفت: این‌ که ثروت تنها در دست بخشی از جامعه بوده و بخشی دیگر فقیر هستند، به خاطر موضوعاتی مانند امتحان خداوند است و ثروتمندان باید از این فرصت برای سربلندی در آزمون الهی استفاده کنند.

حجت الاسلام مطهری اصل، ادامه داد: برای توزیع بهتر ثروت بین مردم و فقرا، اسلام اعمال واجبی مانند خمس و زکات و مستحبات بیشماری مانند وقف را توصیه کرده است.

 

۲۰۰ امامزاده در آذربایجان شرقی وجود دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با ارایه گزارشی درباره عملکرد این اداره کل در یک سال گذشته، گفت: در زمان کنونی چهار هزار موقوفه و ۲۰ هزار رقبه در استان وجود دارد و آذربایجان شرقی از استان های گروه الف سازمان اوقاف به شمار می‌رود.

حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی»، افزود: بیش از ۲۰۰ امامزاده مدفون در استان وجود دارد و این اماکن مذهبی محلی برای اجرای طرح‌های متنوع اوقاف در ایام و مناسبت‌های مختلف سال هستند.

وی با اشاره به اقدامات این اداره کل برای عمران و آبادانی و تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: این اداره کل طرح های مختلفی مانند «امین‌ موقوفات» و «وقف جمعی» برای مشارکت بیشتر مردم در نگهداری و وقف اجرا می کند.

هفته وقف سال ۱۴۰۳ از جمعه ۳۰ شهریور ماه مصادف با ۱۶ ربیع‌الاول آغاز شده است و تا پنجشنبه ۱۵ مهرماه مصادف با ۲۲ ربیع‌الاول ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا