بزرگترین بخش کودک کتابخانه‌های عمومی کشور در تبریز آماده بهره‌برداری است

مدیرکل توسعه کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: بزرگترین بخش کودک کتابخانه‌های عمومی کشور با ۳۵۰ مترمربع در کتابخانه مرکزی تبریز ایجاد و تجهیز شده و آماده بهره‌برداری است.

به گزارش ارک خبر،اصغر گودرزی» روز سه شنبه در بازدید از کتابخانه مرکزی تبریز افزود: نقشه بازطراحی این کتابخانه به عنوان یکی از قدیمی ترین کتابخانه های مرکزی کشور در سال های گذشته آماده شده بود که در دوره مدیریت جدید این کتابخانه با همکاری کارشناسان ستادی، مدیریت و کتابداران این کتابخانه در ۲ سال گذشته در چند مرحله با جدیت پیگیری و تکمیل شده است.

وی با اشاره به اینکه باز طراحی کتابخانه مرکزی تبریز با برآورد اولیه ۱۱۰ میلیارد ریال اجرا شده است، اظهار کرد: این طرح در سه بخش تعمیرات عمرانی، جابجایی بخش های مختلف کتابخانه و خرید و به روز رسانی تجهیزات برنامه ریزی شده است.

مدیرکل توسعه کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: تالار آمفی تئاتر، سالن جلسات، کلاس های آموزشی و تحت وب این کتابخانه به شکل کامل با تجهیزات مطابق استانداردهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور به اتمام رسیده و بخش نوجوان و تالار علم و خلاقیت این کتابخانه در مراحل پایانی تجهیز است.

بزرگترین بخش کودک کتابخانه‌های عمومی کشور در تبریز آماده بهره‌برداری است

گودرزی، با اشاره به احداث کتابخانه عمومی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر جدید سهند، ادامه داد: سیاست نهاد کتابخانه های عمومی، توسعه خدمات کتابخانه ای و تجهیز سخت افزاری و نرم افزاری کتابخانه های عمومی به صورت مدرن و طبق استانداردهای روز دنیا است.

وی با بیان اینکه این کتابخانه از کتابخانه های نمونه نهاد کتابخانه های عمومی کشور است، یادآور شد: این کتابخانه سال پیش افتتاح شده و در یک سال گذشته با اجرای برنامه های متنوع ترویجی به ویژه حمایت از کسب و کارهای کوچک به عنوان پایگاه اجتماعی به محل رجوع دائمی مردم فرهنگ دوست شهر جدید سهند تبدیل شده است و بیش از پنج هزار نفر در آن عضو شده اند.

مدیرکل توسعه کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: استقبال از این کتابخانه و الگوهای مشابه در سراسر کشور نشان می دهد که هر جا خدمات مناسب و جدید با تجهیزات به روز ترکیب شده و در اختیار عموم مردم قرار گرفته، رویکرد و نگاه مردم به کتابخوانی و کتابخانه های عمومی تغییر کرده است.

گودرزی، همچنین در بازدید از ساختمان در دست احداث و تجهیز کتابخانه مرکزی شهرستان بستان آباد افزود: این کتابخانه با زیربنای یک هزار و ۸۰۰ مترمربع برای استفاده مردم منطقه از ظرفیت های آن در دست اجراست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا