افتتاح هشت طرح عمرانی ریلی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای، ساختمان مرکزی اداره کل راه‌آهن آذربایجان با زیربنای 2560 متر مربع با هزینه 22 میلیارد ریال ، ساختمان فنی سیر و حرکت با زیربنای 720 متر مربع و هزینه هفت میلیارد ریال، نمازخانه ایستگاه تبریز با زیربنای 210 متر مربع و هزینه دو میلیارد ریال و آشیانه جرثقیل‌های ریلی با زیربنای 400 متر مربع و هزینه 17 میلیارد ریال از جمله این طرحها بود.
چهار طرح بازسازی ریلی شامل بازسازی بلاک عباسی – تبریز، بازسازی بلاک دیزه ‌رود – عجب‌شیر، بازسازی خطوط مانوری و نوسازی خطوط 1 و 2 و 3 ایستگاه تبریز در مجموع با هزینه 150 میلیارد ریال از دیگر طرحهای ریلی افتتاح شده در آذربایجان شرقی بود.
استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این طرحها با بیان این که توسعه حمل و نقل ریلی از هسته‌های کلیدی سند تدبیر توسعه استان است، به طرح دو خطه کردن خط ‌آهن تبریز- میانه اشاره کرد و گفت: این طرح بر اساس ارزیابی شرکت راه‌آهن، بیشترین توجیه اقتصادی را در بین همه طرح ‌های ریلی دارد و متاسفانه به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار در سال‌های گذشته هنوز اجرای آن تمام نشده است.
جبارزاده با بیان این که فاز نهایی این طرح از بستان‌آباد تا تبریز هزینه‌ بر است، گفت: برآورد ما این است که اتمام این طرح ملی با اعتبارات بودجه‌ای امکان‌پذیر نیست و باید به دنبال راه‌های دیگر تامین مالی از جمله استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی باشیم.
وی تصریح کرد: در سه سال گذشته تلاش‌های زیادی برای جذب سرمایه‌گذار خارجی در طرح‌های زیربنایی استان کرده‌ایم، اما ظاهرا اراده‌ای وجود دارد که این تلاش‌ها به نتیجه نرسد.
وی افزود: برای استفاده از منابع غیردولتی و سرمایه‌گذاری خارجی نیازمند اقدامات خاص و ویژه و هماهنگی با دستگاه‌های ملی هستیم و این موضوع باید مورد توجه مسوولان و نمایندگان استان قرار گیرد.
جبارزاده با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل ریلی در تحقق برنامه‌های تبریز 2018، تسریع در بازسازی ایستگاه تبریز و ایستگاه‌های حومه‌ای و افزایش ظرفیت مسافری راه‌آهن آذربایجان را خواستار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا