سال 94 در دوره دوم متوسطه ورودي دانش آموز نخواهيم داشت
سرويس خبري روزنامه ارك : مـعـاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پـرورش با بيان اينكه در دوره دوم متوسطه در سال 94 ورودي نخواهيم داشت، گفـت : بـايـد ساماندهي مجدد در دوره هاي اول و دوم متوسطه انجام دهيم . علي زرافشـان مـعـاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پـرورش در گردهمايي مديران آموزش و پـرورش استان قم كه در باشگاه رفاهي شـمـاره 2 فرهنگيان برگزار شد با بيان اينكه اهتـمـام به مديريت آموزشگاهي بايد مورد توجـه قـرار گـيـرد، تصـريـح كـرد : اقـدامـات گستردهاي در اين راستا انجام شده است و اميدواريم با تكيه بر اين اقدامات، بسترهاي مناسـبـي را بـراي افزايش كيفيت آموزش ايجاد كنيم . وي با اشاره بـه اينكه راهكار اجرايي ابلاغ ها بـايـد بـررسـي شـود، افزود: چشمانداز نظام تعليم تربيت عمومـي كـه در ايران اسلامي مطرح شده به سراغ مدرسه رفته اسـت و در اين مدرسه تعريف هاي خاصي مورد توجه قرار گرفته است . زرافشان ادامه داد: سند تدوين شده در وزارت آموزش و پرورش معيارهاي خاصي را مورد توجه قرار داده است به همين علت بايد در اجـراي موارد اين سند اهتمام ويژه اي داشـتـه بـاشـيـم . وي، برنامه محوري را يكي از شرايط مـدرسـه مـطـلـوب دانست و تصريح كرد : مشاركت پذيري و نقدپذيري از ديگر شرايط مدرسه مورد نظر است . وي تـأكـيـد : كرد در سند تحول براي دانش آموزي كـه قـرار اسـت بـه زنـدگـي پـاك بـرسـد ويژگيهاي خاصي بيان شده و يكي از اين ويژگـي هـا كسـب كـردن مـهـارت در عرصههاي مختلف زنـدگـي اسـت زيـرا دانشآموز صرفاً نبـايـد يـكـي از مـوارد وجودي خود را رشد دهد بلكـه بـايـد بـه ابعاد مختلف از جمله اعتقـادي و عـبـادي توجه داشته باشد . معاون آموزش متوسـطـه وزارت آموزش و پرورش بـه بـرخـي از ويژگيهاي پيمايش هاي انجام شده اشـاره كرد و گفت : در اين پيمايشها عـمـلـكـرد آموزش و پرورش در سـنـيـن گـونـاگـون بررسي مي شود به همين علت بـه خـوبـي ميتوان در اين بخش نسبـت بـه جـايـگـاه اصـلـي دانشآموزان آگاهي پـيـدا كـرد . زرافشـان افـزود : رويكرد مدرسه ملي، شكوفا كردن گـرايـش هـا و تمايلات دروني انسان است زيرا دانش آمـوزان در اين راستا به خداشناسي و خداپرستي مـي رسـنـد و براي اين حركت بايد زيبايي ها را به دانـش آمـوزان بشناسانيم تا بتوانند به اصل زيبايي نزديك شوند.
فارس