مدال افتخارملی را باید به سینه آتش نشانان نصب کرد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از روزیکشنبه ازایرنا سازمان نظام پزشکی، علیرضا زالی درعیادت ازفخرالدین گودرزی آتش نشان بستری در بیمارستان پارس نیزضمن تشکر و قدردانی از رشادت های پرسنل آتش نشانی اظهارداشت: همکاران ما در حوزه آتش نشانی پرچم داران مسوولیت اجتماعی هستند.
وی افزود: نوع کار این هموطنان به گونه ای است که دائما درمعرض خطرقراردارند و با توجه به این که در طول دوران طبابت خود تعدادی از این جانفشانان را مورد عمل جراحی قرارداده ام از نزدیک با سختی کار و روح ایثارگری آنها آشنا هستم.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه قهرمانان اصلی این فاجعه آتش نشانان هستند و سایرگروهها کمک کننده به آنها هستند، گفت: لفظ شهادت زیبنده آتش نشانان دلاوری است که زیر آوار ساختمان پلاسکو مانده اند.
وی تصریح کرد: جانفشانی این آتش نشانان هیچ تفاوتی با تلاش و مجاهدت مدافعان حرم و کسانی که از منافع ملی دفاع می کنند؛ ندارد.
زالی به سختی های کارآتش نشانان اشاره کرد و افزود: باید درسهای مهمی از این حادثه گرفت که مهمترین آن قدرشناسی ملت ایران به جامعه خدوم و متواضع آتش نشانی است و هیچ چیز جای این اعتبار اجتماعی را نمی گیرد.

**حادثه پلاسکو تبدیل به تجلی عاطفه عمومی شد
زالی به عاطفه عمومی و خودجوش مردم اشاره کرد و اظهارداشت: حادثه ساختمان پلاسکو به تجلی عاطفه عمومی تبدیل شده است و نقطه هدف متمرکز آن قهرمانان آتش نشانی هستند.
وی ادامه داد: بیمارستانها و تیم های پزشکی مشارکت جدی در ارائه خدمات درمانی به مصدومان حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو داشته اند و درهمان ساعات اولیه حادثه درتماسی که با بیمارستان پارس داشتم، مدیرعامل این بیمارستان اظهار آمادگی کامل برای پذیرش مصدومان این ضایعه کرد.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه پس از وقوع حادثه از سوی انجمن صنفی بیمارستان های خصوصی به وزارت بهداشت اعلام آمادگی کامل برای پذیرش مصدومان به صورت رایگان در کنار بیمارستان های دولتی و آموزشی کردیم، خاطرنشان کرد: فضای غمناک و تلخی بر شهر حاکم است و مردم از این حادثه بسیار متاثر هستند و احساسات عمومی نیز جریحه دار شده است.

** آتش نشانان مشکلات زیادی هستند
همچنین درحین عیادت مسوولان سازمان نظام پزشکی از آتش نشان بستری در بیمارستان پارس؛ امید سیاوش آبکناری یکی از آتش نشانانی که به عیادت همکار خود فخرالدین گودرزی آمده بود به نمایندگی از جامعه آتش نشانان یکسری از نقطه نظرات را به رئیس کل ساز مان نظام پزشکی ارائه کرد و خواستار رسانه ای شدن و پیگیری مسوولان مربوطه شد.
آبکناری با اشاره به اینکه آتش نشانان مشکلات زیادی دارند که نمی توان از آنها چشم پوشی کرد، گفت: هنوزآتش نشانی در زمره مشاغل سخت قرار نگرفته است و با حقوق اندک کارگری به خدمت رسانی می پردازند.
آبکناری اظهارکرد: اگر قرار است مرگ همکاران ما را جبران کنند با چند مصوبه می توان این کار را انجام داد اما پس از هرحادثه ای جانفشانی های این قشر از یادها می رود و کسی نمی داند با چه معضلاتی مواجه هستیم.
وی درخواست دفترچه بیمه هنگام مراجعه آتش نشانان با لباس حریق به مراکز درمانی را از دیگر مشکلاتی عنوان کرد که با آن دست به گریبان هستند وافزود: امیدوارم مسوولان درپی وقوع حادثه پلاسکو به سختی کار آتش نشانان و ناچیز بودن حقوقشان جدی تر نگریسته و فکری به حال وضعیت معیشتی آنها کنند.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی نیز قول مساعدت و همکاری با آتش نشانان را در مراجعه به بیمارستانها داد و گفت: در حد توان خود نامه نگاری های لازم را برای انتقال نقطه نظرات شما به مسوولان مربوطه انجام خواهیم داد و از خداوند متعال خواستار شفای عاجل برای مصدومان این حادثه به ویژه آتش نشانان فداکار و صبر جزیل برای خانواده های داغدار آنان هستیم.
فخرالدین گودرزی آتش نشان 37 ساله ای است که دچار شکستگی شده و همچنان در بیمارستان بستری و تحت درمان است.
روز پنجشنبه30 دی ماه سال جاری ساختمان پلاسکو واقع در چهارراه استانبول طعمه حریق شد که پس از سه ساعت آتش سوزی کل ساختمان تخریب و تعدادی از آتش نشانان فداکارجان خود را از دست دادند.
همچنین با توجه به گذشت چهار روز از وقوع این حادثه دلخرش همچنان عملیات آواربرداری ادامه دارد.
اجتمام**7268 * 1724
تنظیم کننده: مهناز بیرانوند * انتشاردهنده: حسین فتح الهی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا