رشد 2 برابری سرانه فضای ورزشی چهارمحال و بختیاری در دولت یازدهم

پایگاه خبری ارک خبر-شهرکرد:

رشد 2 برابری سرانه فضای ورزشی چهارمحال و بختیاری در دولت یازدهم

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سرانه فضای ورزشی این استان در دولت یازدهم به 2 برابر افزایش یافته و به 46 سانتیمتر رسیده است.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در نشست با رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های محلی تاکید کرد: سرانه فضای ورزشی این استان در ابتدای دولت یازدهم 23 سانتیمتر بود.
وی سرانه فضای ورزشی کشور را 70 سانتیمتر اعلام کرد و در عین حال گفت: این استان تا نقطه ایده آل فاصله دارد.
سلیمانی دشتکی افزود: ایجاد توازن در فضاهای ورزشی مناطق شهری و روستایی می تواند شاخص های توسعه ای را ارتقا دهد.
وی گفت: مسئولان وزارت ورزش و جوانان باید مجموع فضاهای ورزشی موجود را شناسایی و برای استفاده عمومی برنامه ریزی و مهیا نمایند و در عین حال باید روند ساخت ورزشگاه های مختلف مانند آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران و دانشگاه ها را مورد نظارت و مدیریت قرار دهند.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری می تواند برای گسترش ورزش روستایی در استان همکاری مطلوبی را با اداره کل ورزش و جوانان داشته باشد.
وی توسعه ورزش در مناطق روستایی کشور و این استان را ضروری دانست و یادآور شد: با توجه به سیاست های دولت و نظام باید زمینه بهره مندی بیشتر روستائیان از امکانات ورزشی فراهم شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ایجاد خانه های ورزش روستایی به عنوان یکی از مهمترین برنامه های فدراسیون ورزش روستایی و بازی های محلی کشور می تواند در تحقق اهداف توسعه روستاها مورد توجه باشد.
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های محلی نیز گفت: دولت یازدهم حمایت های جدی از توسعه ورزش در مناطق روستایی داشته است.
غلامرضا جعفری تصریح کرد: به منظور تخصیص 27 درصد از یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان اقدامات خوبی صورت گرفته است.
وی با اشاره به وجود خلاء های ساختاری در زمینه خانه ورزش روستایی یادآور شد: ساخت این خانه ها برای پوشش کمبودها در حوزه ورزش روستائیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
جعفری اظهار کرد: البته در اجرای طرح راه اندازی خانه های ورزش روستائیان از ساختمان های بدون استفاده و راکد بهره گیری می شود و فضای جدید ساخته نخواهد شد.
وی با اشاره به لزوم مدیریت المپیادهای ورزش روستایی در استان ها گفت: این المپیادها می تواند فرصت مطلوبی برای رشد هم افزایی جمعی در استان های کشور باشد.

دکمه بازگشت به بالا