فعالیت ستادفرماندهی حادثه پلاسکوتاپایان عملیات

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از روز سه شنبه از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، احمد صادقی با اشاره به برخی ابهام های طرح شده در خصوص تقسیم وظایف و نحوه هماهنگی و مدیریت مقابله افزود: مدیریت هر حادثه نیاز به تشکیل 2 ساختار سامانه فرماندهی حادثه و ستاد مدیریت بحران یا مرکز عملیات اضطراری است.
وی خاطرنشان کرد: این 2 ساختار در تمام حوادث باید در محل حادثه تشکیل شود که با توجه به سطوح حادثه و تکثر آن، ابعاد و ترکیب آن متفاوت است.
صادقی ادامه داد: از همین رو در حادثه ساختمان پلاسکو برخلاف برخی اظهار نظرهای غیرکارشناسی و افراد ناآگاه به دانش مدیریت بحران، هر 2 ساختار بلافاصله در محل حادثه تشکیل شده است.
به گفته وی، مرکز عملیات اضطراری یا همان ستاد مدیریت بحران با فراخوان و مسئولیت شهردار تهران و حضور اعضای بلندپایه آن از جمله وزیرکشور، استاندار تهران، فرماندار تهران، رییس سازمان مدیریت بحران کشور، رییس اورژانس کشور و سایر اعضای ستاد تشکیل شد.
رئیس ستاد مدیریت بحران شهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین مسئولیت ها در صحنه حادثه و پشت صحنه و نیز بخش های تعریف شده در ساختار مدیریت حادثه مشخص و مصوب شد و به این ترتیب تاکنون براساس تصمیمات اتخاذ شده تمام اقدامات مصوب ستاد اجرا شده است.
وی افزود: همچنین مصوبات اجرایی برای مدیریت حادثه نیز زیر نظر مستقیم فرماندهی حادثه و براساس تقسیم کار به عمل آمده، اقدام شده است.
صادقی با بیان اینکه به دلیل مشخص بودن محل حادثه و اینکه صرف یک نقطه درگیر حادثه شده است ستاد مدیریت بحران تهران به عنوان پشتیبان فرماندهی حادثه در همان محل عمل می کند گفت: برخی به اشتباه گلایه کرده اند چرا ستاد در محل ستاد مرکزی تشکیل نشده که طرح این موضوع به این شکل صحیح نبوده و مبنای علمی و اجرایی براساس دانش مدیریت بحران ندارد.
جانشین ستاد مدیریت بحران تهران همچنین سطح هماهنگی ها و همکاری میان نیروهای عملیاتی حاضر در صحنه و مدیران سازمان های خدمات اضطراری و مدیریت شهری را در این حادثه مطلوب توصیف و اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقامات، نهایت همکاری و هماهنگی میان دستگاه های اجرایی در مدیریت این حادثه تحقق یافت.
به گزارش ایرنا، جلسه صبح امروز با حضور«البرزپور، جوادی، ابراهیم خانی، ابراهیمی و محمدی» به عنوان هیات امنای ساختمان پلاسکو و مسجدجامعی، اسماعیل دوستی، احمد حکیمی پور، احمد دنیا مالی، فاطمه دانشور، عبدالحسین مختاباد، محمدمهدی تندگویان و محمدسالاری به نمایندگی از شورای شهر تهران برگزار شد.
ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی حدود ساعت 8 صبح روز پنجشنبه(30 دی) دچار حریق شد و حدود ساعت 11 و 30 دقیقه ساختمان به طور کامل فروریخت و تعدادی از آتش نشانان که در حال اطفای حریق بودند، زیر آوار گرفتار شدند.
عملیات آوار برداری از روز پنجشنبه تاکنون همچنان ادامه دارد.
حادثه آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو تاکنون هفت قربانی داشته است.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/9353 / 1539

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا