پیکر یکی از کارگران از زیر آوار حادثه ریزش دیوار تونل مترو قم خارج شد
پایگاه خبری ارک :
حمیدرضا عابدی خرسند پنجشنبه شب درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: احمد صبوری از کارگران و حسین حکم آبادی از متخصصان برق در حادثه امروز ریزش دیوار مترو قم در زیر آوار مفقود شده بودند که پیکر یک نفر از آنها پیدا شد که به دنبال شناسایی آن هستیم.
وی ادامه داد: هنوز یکی دیگر از کارگران زیر آوار است و عملیات خاکبرداری برای خارج کردن پیکر وی ادامه دارد. این دو تن از نیروهای قرارگاه خاتم الانبیاء بودند.
عابدی خرسند از حضور استاندار و برخی دیگر از مسئولان استان در محل حادثه خبر داد.
ساعت 11:20 امروز بخشی از دیوار کارگاه محل خروج دستگاه ماشین حفاری، ریزش کرده که تاکنون دراین حادثه شش تن مصدوم شدند.
عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد؛ راه اندازی خط مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می شود.
طبق طرح اولیه خط A قطار شهری قم با طول حدود 14 هزار و 700 متر از مسیر جنوب غربی به شمال غربی این شهر یعنی از مسجد مقدس جمکران تا قلعه کامکار است که دسترسی به آن از طریق 14 ایستگاه میسر می شود. هر ایستگاه خط A قطار شهری قم حدود یک کیلومتر است و ظرفیت حمل و نقل آن بیش از 22هزار نفر در ساعت خواهد بود.
در بخش نخست این طرح حدود 3.10 کیلومتر از تونل حد فاصل دپو پارکینگ شهرک کامکار تا میدان ولیعصر(عج) به روش مکانیزه و با استفاده از یک دستگاه ماشین حفار تمام مقطع (EPB TBM) حفاری شده است.
بخش دوم مسیر به صورت نیمه مکانیزه با روش مدرن اتریشی (NATM) حفاری می شود. این بخش از طرح از ایستگاه ولیعصر(عج) آغاز می شود و با عبور از زیر بزرگراه خلیج فارس به ایستگاه بقیه الله می رسد. در ادامه با حفاری یک هزار و 654 متر و تغییر جهت به سمت مسجد مقدس جمکران خط یک متروی قم به پایان می رسد.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی