صادرات 98 هزار تن کالا از گمرک ریلی رازی در آذربایجان غربی

پایگاه خبری ارک خبر-ارومیه:

صادرات 98 هزار تن کالا از گمرک ریلی رازی در آذربایجان غربی

 ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: امسال 98 هزار تن انواع کالا از گمرک ریلی رازی در شهرستان خوی به خارج از کشور صادر شده است.

ارک خبربه نقل ازایرنا:پرویز تقوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش این میزان کالای صادراتی 38 میلیون دلار برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 2.5 برابر شده است.
وی اضافه کرد: کنسانتره انواع میوه، سیمان خاکستری، نمک صنعتی، سنگ تزئینی و ایزوگام از جمله کالاهای صادراتی از این گمرک به شمار می رود.
وی در خصوص کشورهای مقصد صادرات از گمرک ریلی رازی نیز اظهار کرد: ترکیه، آلمان، ایتالیا، بلغارستان، گرجستان و یونان از جمله این کشورهاست.
ناظر گمرکات آذربایجان غربی به ترانزیت 121 هزار تن کالا در سال جاری اشاره کرد و گفت: حجم ترانزیت کالا از گمرک ریلی رازی خوی 75 درصد افزایش یافته است.
تقوی افزود: این کالاها که ارزش آنها به 400 میلیون دلار می رسد با 6 هزار واگن جابجا شده است.
وی ادامه داد: در سال جاری 470 هزار نفر مسافر با 45 هزار دستگاه خودروی سواری از مرز رازی – کاپی کوی تردد کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 44 درصد رشد داشته است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی 9 گمرک و پنج بازارچه مرزی دارد و گمرک رازی خوی در این استان تنها گمرک ریلی کشور به سمت اروپاست؛ رازی نزدیکترین گمرک به مرکز اقتصادی شرق ترکیه یعنی شهر ‘وان’ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا