فرماندار: طبیعت سبز بستان آباد مورد بی مهری قرار گرفته است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، علی بدرشکوهی روز دوشنبه در آیین روز درختکاری و در جمع مردم روستای عین الدین با بیان اینکه این شهرستان جنگل طبیعی در اختیار ندارد تا سرانه ای هم برای آن حساب شود افزود: بی مهری به طبیعت در بستان آباد علاوه بر مردم گاهی از سوی برخی از بهره برداران منابع طبیعی نیز مشاهده می شود.
وی با اشاره به وجود انواع معادن در این شهرستان اظهار کرد: در این شهرستان بهره برداری بیش از حد مجاز از معادن زمینه تخریب محیط زیست را موجب شده است.
فرماندار بستان آباد یادآوری کرد: اگر اکنون حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی در دستور کار دستگاه های متولی و مردم قرار نگیرد در آینده نه چندان دور در این شهرستان شاهد مشکلات زیست محیطی خواهیم شد.
بدرشکوهی، توجه به احیای مسائل زیست محیطی در کشور را از دغدغه های دولت تدبیر و امید عنوان کرد و ادامه داد: باید تلاش شود فرهنگ حفاظت از محیط زیست و درختکاری از سوی آموزش و پرورش به طور جدی دنبال شود.
وی به مشکلات کم آبی و بروز خشکسالی های پی در پی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: باید از سیستم های نوین آبیاری و حمایت هایی که دولت در این زمینه دارد در بخش کشاورزی و نهال کاری بهره برد.
در آئین روز درختکاری در روستای عین الدین بستان آباد بیش از 20 نهال در بلوار ورودی این روستا کاشته شد.
خبرنگار: علی کبیر** انتشار دهنده:محمد رستگار
7239/8023/6183

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا