افتتاح نخستین پارک کسب و کارهای نوین در اصفهان/خدمات ویژه شهروندی با193
پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:
در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد؛
افتتاح نخستین پارک کسب و کارهای نوین در اصفهان/خدمات ویژه شهروند ی با193
مدیر نمایشگاه دائمی استارت آپها و اپلیکیشنهای کسب و کار گفت: یکم شهریورماه نخستین پارک کسب و کارهای نوین در سطح کشور در استان اصفهان راهاندازی میشود.
به گزارش ارک خبر: رسول رضوانی مدیر خدمات ویژه شهروندی (خوش) منطقه پنج کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهارشنبه یکم شهریورماه، نخستین پارک کسب و کارهای نوین در سطح کشور در استان اصفهان راهاندازی میشود.
وی با بیان این که تمام افرادی که به نوعی در کسب و کارهای نوین ورود کردهاند میتوانند در پارک جمع شوند، افزود: نگاه مجموعه استفاده از ابزار روز برای اصناف است.
رضوانی با بیان این که این رونمایی ها با راه اندازی نمایشگاه دائمی استارتاپ ها و اپلیکیشن های (برنامههای کاربردی موبایلی) کسب و کار همراه خواهد بود، گفت: نگاه این پارک، استفاده از ابزار روز برای کمک به کسب وکار برای اصناف خواهد بود.
مدیر نمایشگاه دائمی استارت آپها و اپلیکیشنهای کسب و کار تأکید کرد: میخواهیم پل ارتباطی میان خدمت گیرنده و خدمت دهنده جدید باشیم؛ مانند ۱۱۸ هر کسی شماره تلفنی را میخواهد با این شماره تماس بگیرد، در سامانه ۱۹۳ همین اتفاق میافتد با این تفاوت که اصناف درجه میگیرند و خدمات بهتری ارائه خواهد شد.
رضوانی افزود: این خدمت در برگیرنده کلیه سرویس های مرتبط با نیازهای شهروندی با استفاده از شماره تلفن ۱۹۳, خدمات پست فیزیکی , الکترونیکی , مالی و کلیه خدمات نیابتی اشخاص حقیقی و حقوقی متعلق به بخش های دولتی , عمومی و خصوصی کشور است.
مدیر خدمات ویژه شهروندی (خوش) منطقه پنج کشور ادامه داد: یکی از مزیتهای این سامانهها نمره دادن خدمات گیرندگان به ارائه کنندگان خدمات است، خدمت دهندگان با بهبود خدمات خود نمرههای بالاتری کسب میکنند و افراد دیگر جامعه در صورت رجوع به این سامانه میتوانند از ارائه کنندگان برتر خدمات انتخاب خود را انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: نرم افزار، سایت خوش، مرکز داده و مرکز تلفنی از جمله زیرساختهای خدمات ویژه شهروندی است.
رضوانی با بیان این که انقلابی را در نوع ارتباط گیری شاهد هستیم، اظهار کرد: خدمات ویژه شهروندی با مجوز شرکت ملی پست جمهوری اسلامی و وزارت ارتباطات فناوری اطلاعات فعالیت میکند و تحت نظارت آنها خواهد بود.
ابوالفضل محمدیقدیم نیز با بیان اینکه هدف ما یکپارچه سازی خدمات است، تصریح کرد: رویکرد خدمات ویژه شهروندی(خوش) با شماره سه رقمی ۱۹۳ استفاده از خدمات استاندارد است.
مشاور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مهمترین چالش خدمت در کلانشهرها را عدم وجود زنجیره کامل تأمین خدمت عنوان کرد و گفت: با راهاندازی سامانه یکپارچه دسترسی مردم به درخواستهای خود بهصورت ساده و سهلالوصول خواهد بود.
وی عنوان کرد: در شهرها به ویژه کلان شهرها دغدغه خدمت بهتر وجود دارد، این که منبعی برای اعلام این موضوع باشد و بتواند دسترسی ساده را به شهروندان ارائه کند مورد نیاز است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل گروه شرکتهای همگامان تأکید کرد: با وجود خدمات ویژه شهروندی و رتبهبندی، خدماتدهنده اگر بداند بازخورد کارش در ادامه کار لحاظ میشود خواسته یا ناخواسته کیفیت ارتقا پیدا میکند.
وی با اشاره به پوشش خدمات این سامانه اظهار داشت: گستره کار ما به صورت کشوری ارائه میشود، حتی پیشنهاد دادیم در بدو ورود به گردشگران نیز آشنایی با این سامانه صورت بگیرد تا در صورت نیاز با زمان خود گردشگر راهنمایی لازم را دریافت کند.
محمدیقدیم با بیان اینکه تماس با سامانه ۱۹۳ رایگان است، گفت: شماره ۱۶۳۳ پشتیبان این سامانه است که در صورت بروز هر گونه مشکلی قابل استفاده خواهد بود که در قالب برنامه کاربردی موبایلی، سایت اینترنتی و کال سنتر (مرکز تماس) به ارائه سرویس خواهد پرداخت.
مشاور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به صنعت دلالی، اظهار کرد: مطمئن باشید مردم هزینه خدمت صادقانه و با کیفیت را پرداخت خواهند کرد.
وی از ارائه خدمات نیابتی در قالب خدمات ویژه شهروندی به روستاییان و شهرهای کوچک خبر داد و اظهار کرد: افراد در این مناطق میتوانند در صورت نیاز به گرفتن خدمات در کلانشهرها، از طریق سامانه خدمات ویژه شهروندی ۱۹۳ اقدام کنند و خدمت خود را به صورت نیابتی دریافت کنند