دولت بستر سرمایه گذاری و ایجاد محیط کسب وکار دانش بنیان را فراهم می کند

پایگاه خبری ارک خبر-کرج:

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری:

دولت بستر سرمایه گذاری و ایجاد محیط کسب وکار دانش بنیان را فراهم می کند

 معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه این محصولات دانش بنیان به تدریج تجاری سازی می شوند، گفت: تاکید ما بر این است که دولت در بخش دانش بنیان وارد نشود و تنها بسترهایی چون سرمایه گذاری و محیط کسب و کار را برای این شرکت ها فراهم کند.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا، سورنا ستاری روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از ۸واکسن دامی و انسانی با حضور وزیر جهاد کشاورزی در نظرآباد البرز، خاطرنشان کرد: ایده ما در ارتباط با شرکت های دانش بنیان این است که از بودجه دولتی برای این شرکت ها استفاده نشود.
وی با اشاره به سیستم شتاب دهی در بخش خصوصی، اظهار داشت:هم اکنون در این سیستم شتاب دهی ۲۵ تیم دانش بنیان در نوبت هستند تا محصولات هایشان را به بازار عرضه کنند.
ستاری با اشاره به اینکه ارایه مجوز از دیگر خدماتی است که دولت می تواند به شرکت های دانش بنیان ارایه دهد، اظهار داشت:با اینگونه اقدامات می توان سرمایه گذاران را به جای سرمایه گذاری در بازار دلار و سکه ترغیب به سرمایه گذاری در بخش دانش بنیان کرد.
۸ نوع واکسن دامی و انسانی عصر چهارشنبه در آیینی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و محمدعلی نجفی استاندار البرز با سرمایه گذاری اولیه ۲۲ میلیارد تومان و توان خالص سازی ۱۰ هزار لیتر پلاسما، در نظرآباد استان البرز رونمایی شد.
این واکسن ها که یکی از مهمترین آنها واکسن دامی بنام پی پی آر است و نیاز کشور به این واکسن ها را تامین خواهد کرد در شهرک صنعتی سپهر شهرستان نظرآباد استان البرز رونمایی شد.
بخشی از این واکسن ها از محصولات پادرا سرم البرز با هدف تولید پادزهر های مار و عقرب برای انسان تولید شده است.
این شرکت بار با رعایت استانداردهای جهانی زیر ساخت پادزهر را در داخل ایجاد کرده است.
واکسن پی پی آر، توان خالص سازی ۱۰ هزار لیتر پلاسما در سال را دارا می باشد که ضمن تامین نیاز کشور توانایی ورود به بازار های بین المللی را دارد.
هم اکنون ۵۰ نفر به طور مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم در این شرکت فعالیت می کنند. پیش بینی سه سال اول صادرات این شرکت بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار است.
سرمایه گذاری اولیه برای تولید واکسن پی پی آر، ۲۲ میلیارد تومان که به طور کامل توسط بخش خصوصی تامین شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا