امکان فعالیت شبانه روزی ۱۲ صنف خدماتی در تبریز

ارک خبر-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: به پیشنهاد اتاق اصناف و تصویب کمیسیون نظارت شهرستان تبریز، فعالان ۱۲ اتحادیه صنفی خدمات رسان می توانند به صورت شبانه روزی به شرط داشتن پروانه کسب و دوربین مداربسته، خدمات ارائه کنند.
امکان فعالیت شبانه روزی ۱۲ صنف خدماتی در تبریز
به گزارش ایرنا، حسین نجاتی روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون نظارت شهرستان تبریز اعلام کرد: در آستانه سال ۹۷ و همچنین رویداد تبریز ۲۰۱۸ اصناف خدمات رسان نظیر تعویض روغن و پنچرگیری، خشکشویان و لباس شویان، قنادان، نانوایان، آجیل و خشکبار، اغذیه فروشان، چلوکبابی ها و غذاخوری های تحت پوشش اتحادیه قهوه خانه داران، خوار و بار و لبنیات، میوه و سبزی، حمل و نقل بار و آژانس تاکسی تلفنی، عرضه کننده های سوخت و تابلو فرش سردرود می توانند ۲۴ ساعته به فعالیت صنفی خود ادامه دهند.
وی ادامه داد: در همین راستا جهت خدمات رسانی مطلوب به شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی مقرر شد هیئت مدیره ۶ اتحادیه صنفی باطری سازان، صافکاران، مکانیک، ابزار فروشان اتومبیل، لاستیک فروشان و عینک فروشان نیز از میان اعضای خود واحدهایی را به عنوان کشیک شب در نقاط مختلف شهر انتخاب و به اتاق اصناف و پلیس اماکن معرفی کنند.
نجاتی اظهار کرد: طبق بند ۶ دستور کار نحوه تنظیم ساعات کار و ایام تعطیل واحدهای صنفی (موضوع تبصره بند م ماده ۳۷ قانون نظام صنفی) ، واحدهای صنفی می بایست اطلاعیه ساعت کار خود را در تابلو مخصوص در محل کسب به نحوی که در معرض دید همگان باشد نصب نمایند.
وی همچنین گفت: طبق بند ۷ دستور العمل یادشده اتحادیه های صنفی موظفند در مهلت سه ماه از تاریخ تصویب ساعات کار و ایام تعطیل، نحوه اجرا و بازخورد آن را جهت انجام اصلاحات احتمالی از طریق اتاق اصناف به کمیسیون نظارت گزارش کنند.
وی تاکیدکرد: مسئولیت نظارت بر حسن اجرای ساعات کار و ایام تعطیل واحدهای صنفی به ترتیب بر عهده اتحادیه و اتاق اصناف است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با تقدیر از تلاش های پلیس در جهت تامین امنیت بازار و فضای کسب و کار ابراز امیدواری کرد در فعالیت شبانه واحدهای صنفی نیز خللی وارد نشود.
۷۷ اتحادیه صنفی در تبریز فعال است.

دکمه بازگشت به بالا