نحوه دریافت «کارت هوشمند» در صورت مفقود شدن کارت‌های ملی کاغذی

ارک خبر- سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور خاطرنشان کرد: افرادی که کارت ملی خود را مفقود کرده‌اند می‌توانند برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.
سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره چاپ مجدد کارت ملی برای افرادی که کارت ملی کاغذی خود را مفقود کرده‌اند، بیان کرد: افرادی که کارت ملی کاغذی خود را مفقود کرده‌اند می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت یا پست مراجعه و جهت دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

وی درباره اینکه آیا در کارت ملی هوشمند کلمه «المثنی» صادر خواهد شد، افزود: خیر، تنها هنگامی که کارت هوشمند تحویل افراد داده می‌شود آنها باید ذکر کنند که کارت ملی خود را مفقود کرده‌اند و کارتی برای ابطال نمی‌توانند، ارائه کنند.

ابوترابی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اگر فردی به عمد اعلام کند کارت ملی خود را مفقود کرده آیا می‌تواند از هر دو کارت در اداره‌ها و سازمان‌ها استفاده کند، یادآور شد: خیر، زمانی که برای فردی کارت هوشمند ملی صادر شود، کارت سابق به صورت اتوماتیک فاقد اعتبار می‌شود و فرد نمی‌تواند از آن در سازمان‌ها و اداره‌ها استفاده کند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با توجه هزینه دریافت کارت هوشمند ملی، خاطرنشان کرد: هزینه دریافت کارت هوشمند ملی نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده است و افراد باید ۳۱ هزار تومان پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مهلت صدور کارت هوشمند ملی تا پایان سال تمدید شده است و افراد می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

دکمه بازگشت به بالا