۲۵ هزار نفر در صنعت گردشگری آذربایجان شرقی در معرض بیکاری هستند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، گفت: در صنعت گردشگری استان، ۲۵ هزار نفر در بخش‌های مختلف به صورت بیمه شده فعالیت می‌کنند که با توجه به مشکلات شیوع کرونا تمامی این افراد در معرض بیکاری هستند.

احمد حمزه‌زاده، پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت، در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، گفت: بخش گردشگری و به خصوص صنایع دستی نیازمند تمهیدات و کمک‌های بسیاری از سوی دولت است تا از شرایط موجود رها شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: یکی از راهکارهای اصلی برون رفت از بحران پساکرونا، توسعه سفرهای داخلی در حوزه صنعت گردشگری و نیم نگاهی به توسعه سفرهای خارجی است و تصویب تعطیلات فصلی می‌تواند در شکل‌گیری سفرهای داخلی کمک شایانی داشته باشد.

وی ادامه داد: هم‌چنین به وزارت میراث فرهنگی درخواست دادیم تا کمک‌های بلاعوض به بخش گردشگری داشته باشد، زیرا بخش صنایع دستی توانایی پرداخت تسهیلات ارائه‌ شده با نرخ سود بانکی ۱۲ درصد را را ندارد.

حمزه‌زاده با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی چهار پروژه بخش گردشگری استان در حوزه اقتصاد مقاومتی، گفت: یکی از پروژه‌های مهمی که می‌تواند در بخش صنایع دستی کمک کند ایجاد ناحیه صنعتی صنایع دستی است که در این راستا توانسیم زمین را آماده سازی کنیم؛ تعداد ۱۵۰ واحد تجاری در این پروژه برای فعالیت بخش صنایع دستی درنظر گرفته شده که با مشارکت ۲۰ درصدی فعالان تکمیل خواهد شد.

وی متذکر شد: برای تکمیل این پروژه مهم، نیازمند ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا