پمپئو: از هر ابزاری برای جلوگیری از فروش تسلیحات به ایران استفاده می کنیم

وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در پی ناکامی‌های اخیر در اقدامات واشنگتن علیه تهران گفت که ایالت متحده از هر ابزاری برای جلوگیری از فروش تسلیحات نظامی روسیه و چین به ایران استفاده می کند.

وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در پی ناکامی‌های اخیر در اقدامات واشنگتن علیه تهران گفت که ایالت متحده از هر ابزاری برای جلوگیری از فروش تسلیحات نظامی روسیه و چین به ایران استفاده می کند.

به گزارش ایرنا از اسپوتنیک، مایک پمپئو در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: واشنگتن برای جلوگیری از نقض تحریم های تحمیل شده برای فروش تسلیحات به ایران، از هر ابزاری که در دسترس است، استفاده خواهد کرد.
پمپئو در ادامه از عدم حمایت متحدان در شورای امنیت سازمان ملل که از طرح ایالات متحده برای بازگشت تحریم ها علیه ایران پشتیبانی نمی کنند، ابراز ناامیدی کرد.
وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این تهدید کرده بود که مجازات هایی را علیه هر کشوری که مخالف این هدف (بازگشت تحریم های ایران) باشد، اعمال می کند.
پمپئو همچنین مدعی شد: جهان مکانی امن تر خواهد بود. ایرانی ها این شانس را ندارند که از پدافند هوایی روسیه و برخی از تانک های چینی و همه آن چیزهایی که برای خاورمیانه موجب بی‌ثباتی و خطر است، داشته باشند. کشورهای حاشیه خلیج فارس همه از این موضوع نگران هستند. اسرائیل نیز نگران است.
در ادامه مخالفت ها در برابر طرح های ضد ایرانی آمریکا، کلی کرفت سفیر ایالت متحده در سازمان ملل گفت که رفتار متحدان اروپایی واشنگتن در مورد اقدام واشنگتن برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران «ناامیدکننده» بود.
کرافت در مصاحبه با روزنامه آلمانی «زوددویچه سایتونگ» بیان کرد: این مساله بقدری مهم است که نمی‌توانیم تا زمان منقضی شدن تحریم تسلیحاتی ایران در ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) منتظر بمانیم.
کرافت همچنین ادامه داد: نمی‌توانیم منتظر بمانیم که دنیا در ۱۸ اکتبر بفهمد که چین و روسیه قادر خواهند بود به ایران سلاح بدهند و تهران سلاح بخرد و آنها را به شبه‌نظامیان و سایر گروه‌های تروریستی دنیا که توسط تهران هدایت می‌شوند، بدهد.
در ادامه شکست سیاست های خصمانه آمریکا علیه ایران، سه کشور اروپایی عضو برجام روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که از اقدام آمریکا برای به کارگیری مکانیسم ماشه علیه ایران حمایت نمی کنند. آنها با اشاره به ضرورت حفظ فرآیندها و سازوکارهای که اساس چندجانبه‌گرایی است، تصریح کردند:‌ ما از تمام اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهیم تا از هر اقدامی که باعث تعمیق اختلافات در شورا می‌شود و یا پیامدهای منفی جدی در پی دارد پرهیز کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا