عصبانیت آمریکا از مخالفت اروپایی‌ها با بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران

ارک خبر- نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که رفتار متحدان اروپایی واشنگتن در مورد اقدام ایالات متحده برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران «ناامیدکننده» بود.

ارک خبر -نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که رفتار متحدان اروپایی واشنگتن در مورد اقدام ایالات متحده برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران «ناامیدکننده» بود.

به گزارش ایرنا، «کلی کرافت»  در مصاحبه با روزنامه آلمانی «زوددویچه سایتونگ» بیان کرد: این کار بسیار ناامیدکننده است.
وی افزود: این مساله بقدری مهم است که نمی‌توانیم تا زمان منقضی شدن تحریم تسلیحاتی ایران در ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) منتظر بمانیم.
کرافت همچنین ادامه داد: نمی‌توانیم منتظر بمانیم که دنیا در ۱۸ اکتبر بفهمد که چین و روسیه قادر خواهند بود به ایران سلاح بدهند و تهران سلاح بخرد و آنها را به شبه‌نظامیان و سایر گروه‌های تروریستی دنیا که توسط تهران هدایت می‌شوند، بدهد.
«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا عصر پنج‌شنبه به وقت محلی به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک رفت تا در دیدار با «دیجانی» سفیر و نماینده دائم اندونزی در سازمان ملل که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده دارد، درخواست دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا را برای بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران ارائه دهد.
در این دیدار که «برایان هوک» نماینده مستعفی آمریکا در امور ایران، وزیر خارجه ترامپ را همراهی کرد، پمپئو نامه‌ای را با امضای «کلی کرافت» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد ارائه داد که در آن اعلام شده است ایران به تعهدات برجامی خود عمل نکرده و همچنین ممنوعیت تسلیحاتی را نقض کرده است.
دقایقی بعد سه کشور اروپایی عضو برجام با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که از اقدام آمریکا برای به کارگیری مکانیسم ماشه علیه ایران حمایت نمی‌کنند. آنها با اشاره به ضرورت حفظ فرآیندها و سازوکارها که اساس چندجانبه‌گرایی است، تصریح کردند:‌ ما از تمام اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهیم تا از هر اقدامی که باعث تعمیق اختلافات در شورا می‌شود و یا پیامدهای منفی جدی در پی دارد پرهیز کنند.

دکمه بازگشت به بالا