۴۰ درصد از مدارس تبریز فرسوده هستند

ارک خبر- مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی گفت: ۴۰ درصد از مدارس تبریز فرسوده هستند.

ارک خبر- مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی گفت: ۴۰ درصد از مدارس تبریز فرسوده هستند.

پیام صدقی عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان تبریز، اظهار کرد: منابع اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس از سه منبع ملی، استانی و بخش مشارکت‌های مردمی یا خیران تامین می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: متاسفانه منابع استانی این اداره کل از سال ۹۶ تا ۹۸ هر ساله با کاهش مواجه بوده به طوری که حتی در بحث تخصیص اعتبارات، میزان تخصیص از ۸۰ درصد در سال ۹۶، به ۲۸ درصد در سال ۹۸ رسیده است.

وی ادامه داد: اعتبارات ملی این اداره کل اما با کمک نمایندگان استان در حوزه آموزش از ۶۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ به ۱۴۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسیده که جای قدردانی دارد.

صدقی با بیان این‌که سرانه فضای آموزشی استان ۵.۹ متر مربع به ازای هر دانش آموز است، گفت: این مقدار از میانگین کشوری بالا است اما شهرستان تبریز با فضای آموزشی سرانه ۴.۵ متر مربع در یک عقب ماندگی قرار دارد که در راستا سعی می‌کنیم تا حداقل ۳۹ درصد اعتبارات آموزشی استان را به تبریز اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که تجهیز مدارس فقط از محل اعتبارات استانی انجام می‌گیرد، با این حال در سال ۹۸، فقط هشت میلیارد تومان بودجه استانی در این خصوص برای کل استان داشتیم که فقط ۲۶ درصد تخصیص یافته است.

وی متذکر شد: سهم اعتبارات آموزشی در منابع استانی بر اساس میانگین کشوری ۱۲ درصد است با این حال این عدد برای آذربایجان شرقی فقط هشت درصد را شامل می‌شود از این رو از نمایندگان خواهشمندیم تا قانونی را تصویب کنند که سهم خاصی از منابع استانی به این اداره اختصاص یابد.

در ادامه، رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز گفت: نزدیک ۵۰ درصد از دانش آموزان استان در تبریز مستقر هستند در حالی که فقط ۳۰ درصد بودجه استانی در حوزه آموزش صرف تبریز می شود.

حجت الاسلام جواد لطف الله پور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: روسای نواحی پنجگانه تبریز با هم به توافق رسیدند تا در روز ۱۵ شهریور ماه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید هیچ دانش آموزی بدون مدرسه و کتاب در تبریز نداشته باشیم.

وی افزود: آموزش و پرورش تبریز به دستور مدیرکل این نهاد در آماده باش کامل هست، تا اواخر این هفته مانور سال تحصیلی جدید را همزمان در سراسر استان برگزار کنیم.

وی در خصوص مشکلات آموزش و پرورش تبریز، ادامه داد: چند سال است که خبری از ارائه سرانه عمومی و بهداشتی به مدارس نیست، در قانون اجرایی ماده ۱۳ شورای آموزش و پرورش نیز باید یک درصد از عوارض شهرداری به آموزش و پرورش اختصاص یابد اما این بودجه نیز اختصاص نمی‌یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا