افزایش ۳۴ درصدی پوشش ایمنی از اعتیاد در مدارس

ارک خبر- وزیر آموزش و پرورش گفت: افزایش پوشش ایمنی از اعتیاد در مدارس که از سال ۹۲ با اجرایی شدن طرح‌های پیشگیری از اعتیاد در مدارس شکل گرفت، با افزایش ۳۴ درصدی از ۸ درصد به ۴۲ درصد افزایش یافته است.

ارک خبر- وزیر آموزش و پرورش گفت: افزایش پوشش ایمنی از اعتیاد در مدارس که از سال ۹۲ با اجرایی شدن طرح‌های پیشگیری از اعتیاد در مدارس شکل گرفت، با افزایش ۳۴ درصدی از ۸ درصد به ۴۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، محسن حاجی میرزایی در نشست تخصصی ویدئو کنفرانسی پیشگیری از اعتیاد و افتتاح پروژه‌های استانی که در مجموعه فرهنگی شقایق و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، افزود: توسعه ارتباطات آن هم ارتباط چهره به چهره یک ظرفیت بالا است که در کاهش اعتیاد بین دانش آموزان مؤثر است و با این شیوه، بیش از ۴۰ میلیون نفر از افراد جامعه تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی، واقعیتی تلخ برای تمامی جوامع است، ادامه داد: در جهت کاهش آسیب اجتماعی اعتیاد، طرح یاریگران زندگی دوره‌ای را هدف گذاری کرده که مؤثرترین دوره زندگی هر انسانی است.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: افزایش پوشش ایمنی از اعتیاد در مدارس از سال ۹۲ که طرح‌های پیشگیری از اعتیاد در مدارس شکل گرفت، از هشت درصد به ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تغییر شرایط پیشگیری، مقابله و درمان اعتیاد، خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط به وجود آمده توسط کرونا، در حال حاضر آموزش در خانواده‌ها شکل گرفته و والدین برای توانمندسازی فرزندانشان، خود را در کنار متولیان مدارس می‌بینند و به نوعی پیوند بین خانواده و مدارس ایجاد شده است.

وی یادآور شد: حال که امکان آموزش چهره به چهره برای طرح یاریگران زندگی وجود ندارد، می‌توان از ظرفیت شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) استفاده کرد.

بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی

وی خاطرنشان کرد: به همان میزانی که آموزش برای ما اهمیت دارد، سلامت دانش آموزان هم مهم است و تلاش داریم تمام پروتکل‌های بهداشتی را برای بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور اجرا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: باید نسل خود را در برابر ویروس‌ها و پدیده‌هایی مثل کرونا و اعتیاد ایمن کنیم؛ چرا که طبق گفته سازمان جهانی بهداشت، کرونا تا ۲ سال آینده از بین نمی‌رود و نمی‌شود ۲ سال همه خانه‌نشین شوند، باید به راهی برسیم که هم سلامت و هم آموزش را حفظ کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا